Közszolgálati ellenőrzés elvégzésére hívta fel a Miniszterelnökséget vezető minisztert a kormány a helyi önkormányzatok polgármesteri hivatalainál és közös önkormányzati hivatalainál – olvasható a csütörtökön megjelent Magyar Közlönyben.
Az ellenőrzés a 2022. január 1-jétől 2023. július 31-ig tartó időszak munkáltatói intézkedéseire terjed ki az alábbi tárgykörökben:
- a szabadság kiadásának és kivételének gyakorlata a polgármester, valamint a helyi önkormányzat polgármesterei hivatalainál és közös önkormányzati hivatalainál foglalkoztatottak közszolgálati jogviszonyában,
- a jogviszony megszüntetése, megszűnésével kapcsolatban a szabadság megváltásával kapcsolatos munkáltatói intézkedések gyakorlata,
- a főpolgármester, a polgármester, a vármegyei önkormányzat közgyűlésének elnöke, valamint a főpolgármester-helyettes, az alpolgármester, a vármegyei önkormányzat közgyűlésének alelnöke díjazása, illetve költségtérítése megállapításának gyakorlata,
- az idegennyelv-tudási pótlék megállapításának gyakorlata a polgármester esetében.
Az ellenőrzés határideje idén november 30-a, a tapasztalatokról pedig 2024. január 31-ig kell jelentést tennie Gulyás Gergely miniszternek a kormány számára.