A mai (2008-ban meghosszabbított) 5-ös járat Budapest egyik leghosszabb buszvonala, a budai Pasaréti tér és a rákospalotai Kossuth Lajos utcai végállomása közötti 19 kilométert közel egy óra alatt teszi meg. Csúcsidőben 8-9 percenként közlekedik, ezzel ugyan nem tartozik a legsűrűbb járatok közé, de a több nagy csomópontot is átszelő útvonalak egyik legjobb példája, közvetlen kapcsolatot biztosít a metróhálózattal közvetlenül ki nem szolgált városrészek között.
Attila 21 éves volt, amikor több mint 30 évvel ezelőtt felvették buszsofőrnek. Gyakorlatilag egész életében buszt vezetett, jó ideje már az 5-ös vonalán jár. Egy műszak nyolcórás, ezalatt háromszor teszi meg a körülbelül kétórás oda-vissza utat.
Éva tanárnőként dolgozott a nyugdíjas évei előtt. Amióta a Gábor Áron utca környékén él, rendszeresen jár az 5-össel, általában a Pasaréti térre vásárolni, de időről időre meglátogatja barátnőjét is Rákospalotán.
Zsuzsa nyugdíjas közgazdász. Cirka 50 éve utazik ezzel a busszal, mégpedig saját bevallása szerint kizárólag ezzel. Bármi elintéznivalója van, legyen az bevásárlás, szórakozás vagy találkozás az ismerősökkel, barátokkal, azt úgy szervezi, hogy ne kelljen más járatot igénybe vennie. Egyszer valaki a családban megkérdezte: ,,Zsuzsa nem Görögországban van?” Mondták, de igen. ,,Oda is jár az 5-ös busz?” – kérdezték meglepetten.
Vera koncerteket fotóz, illetve vágóasszisztensként dolgozik. A Városmajor megálló környékén lakik, mostanában minden nap ott száll fel és indul munkába, majd 24 megállón keresztül buszozik egészen a Fűrész utcáig, de már gyerekkora óta rendszeresen utazik ezen a járaton. Akkor Pasaréten laktak, ahonnan a Széll Kálmán térig járt vele.
Adri, aki marketingterületen dolgozik, napi felhasználó: munkába utazik a busszal a Mikó utcától a Ferenciek teréig, de néha hosszabb útra is vállalkozik, amikor az édesanyját látogatja meg. Szereti ezt a járatot annak ellenére is, hogy szerinte sokszor késik.
Violetta az Erzsébet hídtól nem messze lakik, a mindennapos munkába járáshoz használja az 5-ös buszt. Pénztárosként dolgozik, ezért szinte mindig a csúcsidőt fogja ki, amikor rengetegen vannak a buszon.
Bogi fogtechnikusként dolgozik Zuglóban, így minden nap utazik ezen a vonalon. Reggel 5 órakor kell útnak indulnia – ennek előnye, hogy ilyenkor kevesen vannak még a buszon.
Dávid (Cica) a Blaha közelében lakik és szakácsként dolgozik egy környékbeli bisztróban, így dolgozni többnyire gyalog jár, de havonta egyszer felkerekedik, és az 5-össel meglátogatja nagymamáját Zuglóban.
Zsófi még egyetemista, reményei szerint szőlész-borász mérnök lesz. Az 5-öst iskolába járáshoz használja leginkább, és mivel a mostohahúga is ezen a vonalon lakik, őt szokta még meglátogatni vele. Mindig visz magával valami olvasnivalót, hogy ne unatkozzon a hosszas BKV-zás alatt.
Tiborral az Erzsébet királyné útja megállónál találkoztam, korábban egy gyógyszertárban dolgozott, ma már nyugdíjas. Néha, ha nincs kedve sétálni, akkor felszáll egy-két megállóra. Budára szokott még járni ezzel a járattal, ha a Déli pályaudvarról utazik valahova, illetve alkalmanként a barátait látogatja meg a Városmajornál.
Szilvia a Budapesti Műszaki Egyetem közbeszerzési igazgatóságán dolgozott, mielőtt főállású anyuka lett. Ugyan csak két megállót, de minden nap jár ezen a vonalon a Nagy Lajos király útjától, hogy nagyobbik gyermekét bölcsődébe vigye, illetve néha meglátogatja a szüleit a Széll Kálmán térnél. Az alacsonypadlós buszok nagy könnyebbséget jelentenek neki a babakocsival.
Gergely informatikus. A zsúfoltsága miatt kimondottan nem kedveli az 5-ös buszt. Viszonylag ritkán, heti 2-3 alkalommal jár vele, amikor a barátnőjénél tölti az éjszakát és onnan indul munkába, akkor nyolc megállón keresztül utazik.
Sári három éve közlekedik rendszeresen ezen a vonalon, abba az iskolába, ahol pedagógusként dolgozik a Blaha Lujza tér környékén. Emellett akkor is erre a buszra száll, ha ügyet kell intéznie, vagy baráti találkozóra igyekszik. Miskolcról költözött a fővárosba, ahol most a Miskolci utca megállónál lakik.
Ildikó harminc éve lakik a Kossuth utca, lakótelep megállónál. Mára már nyugdíjas, korábban a MÁV-nál dolgozott humán területen. Amikor ide költöztek, az 5-ös még nem közlekedett idáig, 2008-ban vonták össze más vonalakkal, így került a lakóhelyéhez a végállomása. Azóta többnyire a belvárosba utaznak vele, vagy időnként a Nyúl utcai rokonokhoz.
Attila harmincöt éve dolgozik a Szerencs utcai víz-, gáz-, fűtés- és szerelvényboltban eladóként. Az 5-öst csak akkor használja, ha az autójával probléma van – amikor találkoztunk, három hete szervizben volt. A Blaháig megy, ott átszáll. Alapvetően szeret buszozni, de azért kocsival kényelmesebb.
Mártával, aki két éve költözött Budapestre, hogy főállású nagymama lehessen, az Epres sor megállónál találkoztam. Amióta itt él, gyakran száll az 5-ös buszra, hogy bejusson a belvárosba látogatóba, bevásárolni vagy különböző programokra, de van, hogy csak az egy megállóra lévő szupermarketig megy el vele.