Összesen négy utat repült, és abból csak két alkalommal használták teherszállításra azt az Airbus A330-200F-et, amit még tavaly vásárolt a kormány a Qatar Airwaystől 17 milliárd forintért, írja az Airportal.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter decemberben azt mondta, amikor nincs állami szállítási feladat, akkor a repülőgép kapacitásait a piacon értékesítik. A kormány által kötött megállapodás értelmében a repülőgépet a Wizz Air üzemelteti.
A lap azt írja, az internetes repülőgépkövető alkalmazások adatai szerint a HA-LHU lajstromú A330-200F-fel az október közepi hazautat és egy hamburgi technikai repülést leszámítva két járatot teljesítettek, Kínából érkezett Magyarországra védőfelszerelés, majd vakcina.
Ezt a csupán néhány járatot a gép nem kereskedelmi járatként és nem Wizz Air járatszámmal teljesítette, hanem vélhetően egyedi engedélyekkel repülte, a lajstromjelét használva azonosítóként és hívójelként.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium a lapnak azt írta, az A330-ast jelenlegi tervek szerint elsősorban egészségügyi védőeszközök és vakcinák szállítására használja majd a kormány, ezen járatok teljesítéséhez minden engedély adott.
A kereskedelmi járatok teljesítéséhez azonban a gépet üzemeltető Wizz Airnek újabb engedélyeket kell kérnie, mivel a magyar hátterű diszkont légitársaságnak sem az A330-as típusra, sem pedig áruszállító kereskedelmi járatokra nincs jogosultsága.