Nemrég írtunk arról, hogy az Egyenlítő Alapítvány arra hívta fel a figyelmet, a CBA Piros című nyári reklámfilmje sértő, szexista és ízléstelen, a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó és sértő módon ábrázolja – írták.
A szervezet tagjai a reklám leállítását vagy „komoly módosítását” kérték. A jelek szerint a CBA eleget tett a kérésnek, mert a kritizált reklámfilm már nem elérhető a Youtube-on.
Az Egyenlítő Alapítvány azt írta a reklámról, hogy
a filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott »pirossal«, gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak. Az ilyen fajta kommunikáció káros, rossz hatással van társadalmunkra, a társadalom által elvárt nemi szerepekre. A filmben megjelenő meztelenség öncélú; a reklám témája nem indokolja, hogy szexuális tartalommal, meztelen vagy alig öltözött nők ábrázolásával érje el a célját.
Hozzátették, hogy a reklám sokakat sérthet, összezavarhatja a fiatalokat és káros hatással lehet a befogadók mentális egészségére.