A Kisalföld olvasója számolta össze a nagyobb kátyúkat az M1-esen Győrtől Budapestig, de mellettük van több kisebb is, és egyéb úthibák is színesítik az utazást. Szerinte bicskanyitogató, hogy
azt gondolják, a 100 km/h sebességkorlátozó tábla megoldja a problémát. Felháborítónak tartom hogy ilyen magas útdíjak mellett lassan járhatatlanná válik a Győr-Budapest, Budapest-Győr M1-es autópálya szakasz.
Szerinte elég sokat fizetnek az autósok, elvárhatnák a minimális jó minőségű utat, de van olyan útszakasz ahol 30-40 km/h sebességnél is balesetveszélyes a közlekedés.
A lap megkereste a Magyar Közutat, azt a választ kapta, hogy az M1-es az ország legforgalmasabb útja, a korábbi 20 ezerrel ellentétben egyes részein 80 ezren közlekednek. A társaság kiemelten foglalkozik a burkolat karbantartásával, de sajnos a téli idő kedvez az újabbak kialakulásának.
Az M1-esen szinte fele-fele arányban oszlik meg a személyautó és nehézgépjármű forgalom. A nagyarányú kamionforgalom miatt az útpálya burkolatának romlása is felgyorsult, ezért is fordulnak elő inkább a lokális burkolathibák az autópálya külső sávjában.
A bicskei mérnökség az utóbbi időszakban minden nap, hétvégén és éjszakánként a többi Komárom-Esztergom megyei mérnökségünk bevonásával is végeztek javítási munkákat. Sőt, az elmúlt napokban már Fejér megyéből is átirányítottak brigádokat, hogy kezeljék a helyzetet.
A hosszabb távú megoldás az autópálya kétszer háromsávossá bővítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkezdte a terveztetést, az építkezés pedig előreláthatóan 2021-2022 körül indulhat el. A fejlesztési projekt elindulásáig a Magyar Közút még idén, a téli üzemeltetési időszak után, betervezett lokális javításokon felül 14 kilométernyi szakaszon végeztet el nagyobb volumenű felújítást a leginkább beavatkozásra szoruló sávokon.
Az Útinform szerint hétfőn az M1-es autópályán, a Hegyeshalom felé vezető oldalon a 39-es km-nél javítják az útburkolatot, ezért a külső sávot lezárták.
Szintén az M1-es autópályán, de a Budapest felé vezető oldalon az 53-as és a 39-es km-nél is kátyúznak. Mindhárom helyen az elkerített munkaterület mellett csak a belső sávban lehet közlekedni.
Kiemelt kép: MTI / Kálmándy Ferenc