Néhány napja szó szerint szóvá tettem, azaz írva meséltem el történetünket a SzuperStore nevű fantommal, jelesül, hogy neten rendeltünk meg egy hajápoláshoz kellő készüléket, amit (honi címről indítva!) csomagban szállítottak ki a mi honi címünkre. Természetesen ki is fizettük, de a csomagban sem garancialevél, sem használati útmutató, sem számla nem volt, és mindezek tetejébe a készülék sem működött.
Akadtak kommentelők, akik megróttak minket azért, mert voltunk olyan hülyék, hogy neten rendeltünk egy 16 ezret (sem!) érő installációt, ami persze önmagában baromság, hisz a világ jobbik fele bátran és efféle zűrök nélkül vásárol neten keresztül, eddig mi sem csalódtunk, pusztán olyan tisztességes cégek kellenek, akiktől bátran rendelhetünk, ki is szállítják, jót is küldenek, és számlát is adnak a kifizetett összegről. Azt gondolom, azok voltak a normálisabbak, akik megértették írásom üzenetét, és ezt (ők is) szóvá tették: hogyan működhetnek Magyarországon úgy „cégek”, hogy nem adnak számlát, nem vállalnak garanciát a termékeikre, és ráadásul használhatatlan terméket forgalmaznak?
Ezért írtam meg: ha egyszer a menekültektől annyira meg akar védeni bennünket a mi szeretett kormányunk, ugyan védjen már meg bennünket a gazemberektől, akik bizony már a spájzban vannak. Írásom nem azért született, hogy villogjak a balekságunkkal, hanem, mert a normálisokat is lúzerré, és persze áldozatává tehet egy olyan „cég”, mely nem tartja be a hatályos törvényeket. Írásom nem értünk szólt, inkább másokért, azokért, akik esetleg ezután következnek a baleklistán, és ezt követően lehetnek áldozattá. Olyasféle dolog volt ez, mint amikor a mérget nyelt patkány utolsó erőfeszítésével figyelmezteti a társait a vészre, arra, hogy ők abból a szemétből már véletlen se egyenek. Ezért olyan életképes társaság a patkányoké: mert nemcsak a maguk életéért harcolnak, de a többiek életéért is, mert a cél sosem csupán annyi, hogy „én” fönnmaradjak, inkább az, hogy „mi” fönnmaradjunk. Magam miatt nem írtam volna meg azt az írásomat.
Szerencsére sokan akadtak, akik mindezt megértették, és nem „orbánozásnak” tekintették azt, hogy a kormányt is felelőssé tettem a történtekért. Ma sem írhatok le mást: ha ebben az országban az efféle „cégek” büntetés nélkül folytathatják áldatlan tevékenységüket, akkor védtelenül, becsapottan és jelentős ráfizetéssel kell élnünk a saját hazánkban. Ez pedig közös ügyünk, és aligha van értelme a szokásos személyeskedő, pocskondiázó kommenteknek, hisz a balekká és lúzerré tétel, meg az áldozattá levés pártsemleges.
„A gazemberek nem a spájzban vannak, már a nappali és a hálószoba után az egész életünket belakják. Mondom ezt azért, mert olvasva írását saját friss történetem jut eszembe. /…/
Történetünk tavaly júniusban kezdődött, amikor elektromos kazánvásárlási lehetőséget kerestünk a neten. Szimpatikus volt ez a fűtési megoldás mivel a beszereléshez nincs szükség gázbekötésre, közmű hozzájárulásra, kéményépítésre, engedélyeztetésre, szóval egyszerű megoldásnak tűnt. Ekkor lettünk figyelmesek az ARK Technik & Bau Kft. által forgalmazott Galan ionizációs kazánra. Felvettük a kapcsolatot a céggel, és további egyeztetések után tájékoztattak, milyen típusú és hatásfokú kazánra lenne szükségünk. Közben megtudtuk, hogy a termék forgalmazásával kapcsolatban különböző kérdések merültek fel. A cég tulajdonosát, K. I.-t e-mailben megkerestük és ő hosszú állásfoglalás mellett, a kazán bekötéséről képeket, és számunkra ellenőrizhetetlen tanúsítványokat küldött, ecsetelve, hogy a termékről megjelent hírek csak rosszindulatú megjegyzések. Laikusként elhittük, amit írt, és 2015 decemberében egy akciós vásárlás keretében megrendeltük a Galan Geyser-9 típusú elektromos kazánt a hozzátartozó elektromos vezérléssel. A csomag december 30-án utánvéttel megérkezett. Annak ellenére, hogy a kazánt 2016. márciusában akartuk bekötni, úgy gondoltuk, hogy kihasználva az akciós árat / 213.000.-ft /, már előbb megvásároljuk.
Márciusban jeleztük is a villanyszerelőnknek, aki elküldött egy, a Villanyszerelők Lapjában megjelent cikket, amiben felhívják a figyelmet arra, hogy az MKEH Piacfelügyeleti és Műszaki Felügyeleti Hatóság a PIFO 657-9-2015 sz. határozatában betiltotta a Galan ionizációs kazánok forgalmazását, reklámozását, egyben kötelezte az ARK Technik & Bau Kft.-t a termékek visszahívására, és a vásárlók tájékoztatására.
Mivel az általunk megvásárolt termék bekötése több szempontból is aggályos volt, úgy döntöttünk, hogy a fenti határozatra hivatkozva kérjük a kazán visszavásárlását. Március 23-án hosszú telefonos megkeresés után sikerült K. I.-nal beszélnünk, aki nem zárkózott el a visszavásárlástól, arra való tekintettel, hogy a kazán még eredeti csomagolásában van. A visszafizetést 14 napra vállalta banki utalás formájában. A telefonbeszélgetés után a Tolna megyei területi képviselő Zs. G. is megkeresett időpont egyeztetés céljából, mert személyesen vállalták a visszaszállítást.
Március 24-én délután 4 órakor Zs. G. eljött a lakásomra, ahol leellenőrizte és hiánytalanul, sérülésmentesen átvette a terméket. Ezt aláírásával is igazolta, egyben ott hagyott egy, az ügyvezető aláírásával, és a cég pecsétjével ellátott iratot, amely tartalmazta a visszavásárlás tényét, a visszafizetés dátumát, és az utaláshoz szükséges bankszámlaszámot. Ezután vártuk a pénz érkezését. Feleségem többször is kereste őket, azonban egy nyugtatgató sms-en kívül semmi nem érkezett. Ennek már egy hónapja. Úgy gondoljuk csalás áldozatai vagyunk, ezért azt szeretnénk, ha minél több emberhez eljutna a történetünk. Tisztelettel: Sz. G., Pécs”
Mit juthat eszembe, mint az 1983-as sikerszámom, a Szópanel, melyben igen sokszor elhangzott: „…mi csak vártunk, vártunk, vártunk…”
Nos, így állunk ma, kis hazánkban: a kazán rossz, a cég nem fizet, a pénzt várjuk, és közben megesz bennünket a méreg… Nem mondhatom, hogy itt mindenki jobban teljesít, de a gazemberek valóban a spájzban vannak…