Belföld

A mobil parkolás csak egy kényelmi szolgáltatás? – Nem jutott el Tarlós szava a parkolóőrökig

mobilparkolas(210x140).jpg (Array)
mobilparkolas(210x140).jpg (Array)

Ahogyan korábban beszámoltunk róla, Tarlós István – miután óriási felháborodást keltett a türelmi idő eltörlése – elismerte: meg kell változtatni a parkolási rendeletet. Az Index autós olvasói azonban olyan esetekről számoltak be, amelyek tanúsága szerint a főpolgármester utasítása, miszerint a parkolóőröknek továbbra is figyelembe kell venniük a türelmi időt, nem jutott el az illetékesekig.

Egyik olvasójukat mindössze három perccel azután büntették meg, hogy kocsijától elsétált az automatáig.  Az őr a beszámoló szerint 16:21-kor rakta rá a csomagot az autóraé, 16:24-kor jött a visszaigazoló SMS, hogy elindult a  szerencsétlenül járt autós parkolása. Mivel az őr által otthagyott csomagban lévő cetlin még ott volt az 5 perces türelmi időről szóló tájékoztatás, az autós beszkennelte a pótdíjas papírt, elküldte az SMS-azonosítót az ügyfélszolgálatnak, választ azonban semmilyen formában sem kapott.

Egy Edina nevű olavsó szintén az SMS-parkolással járta meg: egy távolabbi automatánál olvasta le a telefonszámot, míg ezt megtette, megbüntették. Pakolása az igazoló SMS szerint 18:01-kor indult, büntetését 18:02-kor regisztrálták. Panaszával sz ügyfélszolgálathoz fordult, onnan pedig azt a választ kapta, hogy e-mailben kell elküldenie minden adatát és felülvizsgálják kérelmét.

Dániel a 2. kerületi Keleti Károly utcában járt pórul. Nem volt nála készpénz, így a mobilparkolással igyekezett törvénytisztelő állampolgárként viselkedni.

Küldtem egy SMS-t, mire nem jött válasz, csak 5 perc múlva, hogy a parkolás nem jött létre. Kirohantam, a parkolós ember közben már megbüntetett. Odamentem, hogy megkérdezzem, miért nem megy a mobilparkolás? Közölte hogy tudnak róla, de ez nem az ő problémájuk, mert a “Mobil parkolás csak egy kényelmi szolgáltatás”

–   mesélte el történetét a portálnak Dániel, aki a hibát bejelentette a szolgáltatónak, amely e-mailben közölte: tudnak a hibáról, az azonban nem az ő rendszerükben van. A parkolási társaság regisztrációs központ szerverei nem működtek megfelelően és ezért nem fogadják a parkolási SMS-t.

További tanulságos esetekért olvassa el az Index cikkét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik