Belföld

2C terminállal enyhíthetnek a ferihegyi tömegen

liszt-ferenc-nemzetkozi-repuloter(960x640).jpg (Array)
liszt-ferenc-nemzetkozi-repuloter(960x640).jpg (Array)

A nyári chartergépek miatt néha már elviselhetetlen a zsúfoltság a lassan évi tízmillió utast fogadó Liszt Ferenc reptéren. Bővítést terveznek, de az 1-es terminál nem nyit újra.

Utasok sokasága panaszkodott a Magyar Nemzetnek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren uralkodó állapotok miatt. Sokakat az zavar a leginkább, hogy miközben a 2A terminál kong az ürességtől, addig a 2B zsúfolásig tele van folyamatosan. Erre ugyan nem adott választ Hardy Mihály reptéri szóvivő, de azt elmondta, hogy a július-augusztus a nyaralói charterjáratok miatt tényleg durva.

Hardy szerint a tavalyi 9,2 millió fős utasforgalmat hamarosan meghaladhatja a reptér, elérheti a 10,5-11 millió főt is. Az 1-es terminált a megnövekedett utasterhelés ellenére azért nem nyitják meg, mert egyszerre legfeljebb öt gépet képes kiszolgálni, szemben a 2-es terminál 12-15 gépével. Érdekesség, hogy dolgoznak a 2-es terminál bővítésén, így hamarosan egy 2C terminál is létrejöhet.

A lap megemlíti, hogy szerdán elromlott a reptér csomagfeladó rendszere egy számítógépes hiba miatt, ezért az antalyai gép egyórás késéssel szállt fel. Felemlegették még, hogy a reptér egyik boltjában magyar bankkártyával nem lehetett fizetni, valamint bármely nap reggelén csak az előző napi külföldi lapok voltak elérhetők.

Egy pletykát is felhozott a Magyar Nemzet: eszerint a budai kerületi polgármesterek nagyobb lobbiereje miatt szállnak el a gépek Zugló felett. Hardy azonban állítja, nincs a politikának beleszólása a légifolyosók kijelölésébe, a szélirány és a zajvédelem a legfőbb szempontok.

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik