Tizenöt százalékban rögzíti a reklámügynökségek jutalékát, és betiltja a bónuszok alkalmazását a csütörtökön benyújtott törvényjavaslat. A kormány indoklása szerint torzítja a piaci viszonyokat, hogy a médiumok 5-20 százalékos bónuszt fizetnek az ügynökségeknek azért, hogy náluk helyezzenek el hirdetéseket.
A Népszabadság felidézi: a hirdetési piac jelenleg úgy működik, hogy a nagy cégek ügynökségeket bíznak meg azzal, hogy a hirdetéseiket elhelyezzék a médiában. Minden médiumnak az az alapvető érdeke, hogy az ügynökségek náluk helyezzék el a lehető legtöbb hirdetést, ezért cserébe jelentős összegeket visszafizetnek a reklámügynökségeknek.
Fidesz-közeli cégek is ráfaragnak a bónusz eltörlésére: különösen a kormánypárt gazdasági holdudvarához tartozó, az elmúlt években az állami hirdetések elosztásával milliárdokat kereső cégek lobbiztak a szabályozás ellen. A kormány azonban őket is kiiktatta a rendszerből azzal, hogy létrehozta a Nemzeti Kommunikációs Hivatalt, amely az összes állami hirdetés elosztását intézi.
A reklámügynökségek ugyanakkor tiltakoznak a 15 százalékos fix jutalék bevezetése ellen is: az egyik vállalkozás vezetője azt mondta, ez alapvetően rombolja a piaci viszonyokat, olyan, mintha a kormány törvényben rögzítené a kenyér, a cukor vagy a hajnyírás árát.