Belföld

“Ez a három betű nem cseng jól” – ciki lett a CBA

cba, Príma, CBA (Array)
cba, Príma, CBA (Array)

A CBA elnevezésében elkezdte leválasztani a Príma típusú üzleteit a többi boltról. A cég szerint a nagyobb márkaismertség miatt. Több üzletvezető szerint viszont azért, mert a CBA név ciki lett egyes helyeken.

Kapcsolódó cikkek

Ami eddig CBA Príma volt, az a jövőben “csak” Prímaként fut tovább, az üzletlánc neve eltűnik ezekből az élelmiszerboltokból. A két márka csak kommunikációs szinten és az üzletek formai elemeiben válik szét, de továbbra is egy bolthálózat részét képzik, írta korábban az Origo.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a szétválasztásról azt mondta, a Príma név márkaismertségét szeretnék növelni, a Cinknek hozzátette, csináltak egy felmérést, amiből az derült ki, hogy “a legmagasabb kategóriába tartozó, CBA Príma néven futó szupermarketek nevéből a Príma nem eléggé tudatosodott a vásárlókban.” Az a cél, hogy a jövőben a CBA három üzlettípusa, a CBA, a CBA Cent és a Príma hangsúlyosabban elkülönüljenek egymástól.

“Itt ez a három betű nem cseng jól”

A cég honlapjáról könnyen kiderül, hol vannak az országban Prímák. Kiválasztottunk néhány fővárosi üzletet, hogy megkérdezzük, mit szólnak a “leváláshoz”. Egy II. kerületi üzletnél már a bejárat előtt arról beszélnek a vásárlók, vajon mire föl ez az átalakítás. “Eddig is csak azért jártam ide, mert ez van a legközelebb, nem az számít, hogy milyen betűk vannak a cégéren, hanem az, hogy kevesebb legyen például a rohadt termék” – foglalja össze egy helyi törzsvásárló.

Az üzletben az egyik eladó már másképp látja, névtelenséget kérve annyit mondott, hogy ötletszinten örül a váltásnak,

“bár elég nehéz lesz átállítani az emberek gondolkodását, hogy ez nem CBA Príma, csak Príma. Ugyanis itt ez a három betű nem cseng jól.”

Az üzlet többi dolgozója is bizakodik, bár hirtelen jövő és nagy eredményeket senki nem vár az ötlettől.

“Cikkcakkban cselezünk”

A szomszédos I. kerületben is több Príma van, az ottani boltvezetők és dolgozók egymástól függetlenül, de egybehangzóan állítják, “ahol ciki a CBA, ott jön a Príma”. Véleményük szerint leginkább a főváros egyes részein nem hangzik jól ez a betűszó. Egyikük hozzáteszi, az időszakosan felbukkanó CBA-bojkottok ugyan nem okoznak visszaesést a forgalomban, de mindenképpen ártanak az üzletnek. Egy belvárosi alkalmazott azonban állítja, ez a “cikkcakkban cselezünk próbálkozás sok vevőben tényleg azt a látszatot keltheti, hogy a CBA ciki, ezt beismertük, ezért váltunk Prímára.”

Fotó: Hír24/Pál Anna Viktória

A fővároson kívül jóval kevesebb a Príma, ott sokkal inkább a CBA és a CBA Cent terjedt el, így a névváltoztatás is kevesebb embert érint. “A legtöbb helyen van egy bolt, ha ez egy CBA, akkor az embereknek nincs sok választásuk, oda mennek vásárolni” – magyarázza egy vidéki boltvezető. “Príma? A név itt nem számít, sokan nem is értenék, ha úgy neveznék a boltot” – tette hozzá.

Fodor: nem állja meg a helyét

A “ciki CBA – talán nem lesz annyira ciki a Príma” kérdésről megkérdeztük a kommunikációs igazgatót is. Fodor Attila szerint “egyáltalán nem állja meg a helyét a megállapítás, a váltás mögött egyáltalán nem ilyen indokok szerepelnek. A célkitűzésünk az, hogy a vásárlókban a Príma üzlettípusunk nagyobb márkaismertségre tegyen szert. Tudatosuljon bennük, hogy a lánc prémium üzletében vásárolnak. A CBA márka változatlanul, továbbra is kiemelten fontos a számunkra, melyet jól példáznak az akciós aktivitások és folyamatos hirdetések is.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik