A MÁV, valamint a MÁV-Start honlapja is elérhető. A leállásokat az okozhatta, hogy “a többszörös biztosítással ellátott szerver háttértárolója nem kapcsolódott az adatátviteli rendszerhez” – közölte a vasúttársaság az MTI-vel. A MÁV informatikusai a szerver gyártóját is bevonva dolgoztak a javításon.
A MÁV korábbi tájékoztatása szerint szerda reggel kilenc óra előtt leállt a szerver, ezért átmenetileg nem lehetett elérni a MÁV (www.mav.hu) és a MÁV-Start ( www.mav-start.hu) honlapját, valamint országszerte nem üzemelt az internetes jegyátvételi rendszer, és nem működött a vasútállomási menetjegy-automaták többsége sem. Az Elvira menetrendi kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás a műszaki hiba ideje alatt is elérhető volt a www.elvira.mav-start.hu linken keresztül.
Azok az utasok, akik korábban az interneten megváltották belföldi menetjegyüket, de nem tudták kinyomtatni az automatákból, menetjegy nélkül is felszállhattak a vonatokra, ha megadták a jegyvizsgálónak e-mail címüket és a vásárlás időpontját – a jegyvizsgáló úgynevezett utasleadási lapot állított ki az utazás adatai alapján.
A MÁV-Start arra kéri az utasokat, hogy ezeket a lapokat juttassák el a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen. Ha később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetnie.
Az internetes jegyeladási rendszerben naponta átlagosan háromezer belföldi és 120-150 nemzetközi jegyet értékesítenek, a jegyautomatákból pedig napi átlagban 5 ezren vásárolnak jegyet, pénteken akár másfélszeresére nőhet az elektronikus jegyértékesítés.