A szocialisták a kormány korrupciójának áraként tekintenek az elkerülő utak és bevezető szakaszaik fizetőssé tételére. A kabinet alkalmatlanságát pedig az az 1500 forintos igazgatási díj jelzi, amit az autósoknak a kormány hibájából, a díjfizetés előkészítetlensége miatt kell fizetniük – közölte az ellenzéki párt követelését Harangozó Tamás, a szocialisták frakcióvezető-helyettese.
Továbbra sem értenek egyet az útdíj kiterjesztésével, de szerintük ha azt mégsem törlik el, akkor legalább a büntetéseknek kellene türelmi időt hagyni. A szocialista politikus szerint ez egy egyszerű rendeletmódosítással elérhető lenne. “Tudjuk, hogy a Fidesz akár egy nap alatt módosít bármilyen törvényt” – tette hozzá.
Hendét hülyének nézték?
Az MSZP-s képviselő kitért arra is, hogy az útdíj kiterjesztésével szembeni személyes kiállást várnak Hende Csaba honvédelmi minisztertől, aki szerinte vagy valóban tájékozatlan volt az ügyben, vagy “hülyének nézték” a kormányülésen.
Hende Csaba a Vas Népének adott év végi interjújában azt nyilatkozta, információi szerint nincs kormányzati szándék egyetlen vasi útszakasz fizetőssé tételére sem, miután pedig mégis bekerült a fizetős utak közé az M86-os már elkészült szakasza, a lap online kiadásában “rosszul előkészítettnek, diszkriminatívnak és igazságtalannak” nevezte az intézkedést, azonnal jelezve, hogy mindent megtesz annak megváltoztatásáért.
Bosszú a netadóért?
Hétfőn az Együtt, a Demokratikus Koalíció is azt követelte, hogy vonják vissza az intézkedést. Az Együtt szerint január elsején kaotikus helyzet alakult ki, olyan útdíjrendszert vezetett be a kormány, amely gyakorlatilag elindulása pillanatában kudarcba fulladt.
A jelenlegi intézkedések alapján azt gondolják, hogy a kormánynak “már a sarcolás sem” megy, hiszen – mondta – olyan intézkedéscsomag indult el január elsejével, amely nem volt átgondolt, amelyhez nem készültek hatástanulmányok, hibásan jelöltek ki útszakaszokat, illetve nem tájékoztatták időben és megfelelően a közvéleményt.
A Demokratikus Koalíció elnökségi tagja, Varju László szerint több helyről arról érkezett panasz, hogy még tábla sem jelzi a fizetési kötelezettséget, ezért az ezeket a szakaszokat használó autósokat utólag majd “sunyi módon” megbüntetik.
Varju László szerint átláthatatlanság és igazságtalanság jellemzi a rendszert, az útdíj egy különadó, aminek célja a “netadó után bosszút állni”.