A Délmagyar tette közzé a fontosabb megyei fejllesztési terveket, amelyek között a Tisza-híd mellett szerepel a Szeged-Makó elővárosi vasúti közlekedés, a Szeged és Hódmezővásárhely közötti villamos és a Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba–Gyula vasútvonal villamosítása. Utóbbival kapcsolatos hír, hogy a költségek várhatóan meghaladják a 23 milliárd forintos értékhatárt, ami nagyprojekti minősítéssel jár, és a kötelező uniós jóváhagyás időigénye miatt fél-egy évvel meghosszabbíthatja az előkészítési időt.
Kormánydöntés született a kétszer egysávos hódmezővásárhelyi északi elkerülő út 13,5 kilométeres szakaszáról is. Az elkerülőt 18 milliárd forintból a Közgép építheti. A munkát 2016 végére kell befejezni – írja a lap.
Az útberuházásoknak azért van különös jelentősége, mert pont az utóbbi egy hétben írtuk meg, hogy Baranyában és Győr-Moson-Sopron megyében több, a kormány politikusai által a választási kampányban beígért fejlesztést leállítanak. Az M0-s autópálya folytatását is törölte a kabinet. A döntések nagy felháborodást okoztak az érintett országrészekben.