Az M0-s továbbépítésének halasztását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) egy szűk körű egyeztetésen szellőztette meg az önkormányzati választások után. A szaktárca épületébe összehívott találkozón kiderült: az illetékesek látszólag hirtelen ráeszméltek, hogy a 10-es és 11-es főutat összekötő autóút még tavaly év végén is forszírozott megépítését nem tudják pénzelni a brüsszeli közös kassza 2021-ig tartó költségvetési időszakában esedékes támogatásaiból – értesült a Népszabadság.
A Budakalászt Ürömmel és Pilisborosjenővel összekötő sztrádaberuházás – két alagútja miatt – lényegesen többe kerülne, mint a sík vidéken futó hazai gyorsforgalmi utaké. Egyes becslések szerint egyetlen kilométerének árából akár öt-nyolc „normál” autópálya-kilométer is kijönne. A Népszabadság úgy tudja, az M0-s folytatásáról szóló tervek háttérbe szorulásában a fejlesztés várható drágasága szerephez is jutott.
Az önkormányzati választások után a kormány a főváros helyett inkább vidékre koncentrál, azaz a most indult ciklusban Budapesten maradhatnak a dugók. Az M0-stól elvont uniós milliárdokat pedig el lehet költeni az autópályák országhatárokhoz vezető utolsó kilométereinek, illetve a megyeszékhelyeket a gyorsforgalmi hálózatba bekapcsoló pályaszakaszoknak az építésére.