A koncepció alapelvei között rögzítették, hogy a BKK Zrt. és a főváros közötti, a BKV Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlására irányuló megbízási szerződést, így a BKK-nak a BKV feletti egyes tulajdonosi irányítási, utasítás adási jogait megszüntetik – tájékoztat az MTI. A BKK Közút Zrt.-t leválasztják a BKK-ról, majd mindkét céget a Budapesti Városigazgatás Holdingba integrálják, a főváros egyes tulajdonosi jogainak gyakorlását így átadják a BVH-nak.
Horváth Csaba, az MSZP budapesti képviselője úgy fogalmazott a szavazás előtt: az előző ciklus “csodafegyverei”, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapesti Városüzemeltetési Központ kudarcot vallott, “káoszba fulladt” a két szervezet.
A politikus emlékeztetett: a szocialisták a BKK megalakítása óta mondták, hogy szakmai hibának tartják, hogy a BKK nem csak megrendelője, hanem a szolgáltatás végzője is lett. Szavai szerint ez olyan megoldás, amelyre nincs jó nemzetközi gyakorlat. Hozzátette: ezért támogatják a javaslatot, bár fontos a megvalósítás módja is.
Fotó: Hír24
Horváth bízik abban, hogy az új rendszerben megszűnik a ma még jelen lévő közlekedési szervezetlenség és a finanszírozás kérdése is rendeződik. Hozzáfűzte: az elmúlt négy évben nem sikerült olyan közlekedés-finanszírozási szerződést kötni, mint a korábbi ciklusban, és a jövő évi költségvetés sem tartalmazza a BKV működtetéséből és a közlekedés-finanszírozásból hiányzó, 20 milliárd forintos tételt.
Ahogyan korábban megírtuk: a BKK beolvasztását az új, városigazgatási holdingba Tarlós István főpolgármester jegyzi, aki ezzel a húzással tulajdonképpen megszüntetné a BKK-t, így Vitézy Dávid vezérigazgató széke is elveszne. Megtörtént.