A projekt keretében kétszer háromsávos és leállósávos autópályává bővül az M0-s M1 és M5 közötti szakasza. A határozat melléklete szerint a projekt tartalmazza továbbá a Növény utcai átkötés kialakítását, a Váza utcai csapadékvíz-átemelő bővítését és a XXIII. kerületi Gyáli patak mederrendezési munkáit. A projekt eredeti támogatása 97,5 milliárd forint volt, ez növekszik meg most 8 milliárddal.
A határozatban a kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a miniszter az Európai Bizottsággal a módosításról tárgyalásokat kezdeményezzen.
A kormány múlt év július elején már határozott arról hogy az M0 ezen részének egyik 3 kilométeres szakaszán meg kell erősíteni a burkolatot, ami 889 millió forintba kerül. A kormány akkor felhívta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Európai Bizottsággal a módosításról tárgyalásokat kezdeményezzen. A kormány ezt a határozatot most visszavonta.
A kormány a másik határozatában hozzájárult az ürömi elágazásnál lévő körforgalmú csomópont építéséhez, és a nagyprojekt támogatási szerződésének megkötéséhez.
A Budapest–Esztergom vasútvonal szintbeni kereszteződésének kiváltását szolgáló építkezés nettó 804 millió forintba kerül, ezt adja az EU, támogatásként. A 217 millió forintos áfa viszont a KÖZOP hazai társfinanszírozásából származik.