Hát ennyi. Itt a vége. Huszonöt éve próbálják megtalálni a tökéletes receptet a Mindenkit Egyszerre Megszólító Kampányhoz. Bevetettek már mindent és mindenkit a Roxette-től Ron Weberen át Fabricius Gáborig. Nyúltak Az elnök embereiből, szerveztek polgári köröket, sutyororgnak a fülünkbe, ordítanak a pofánkba, plakátokról mosolyognak, rezsicsökkentő íveken terelgetik a kezünkben szorongatott tollat a megfelelő rubrika felé. Teljesen feleslegesen.
Megérkezett a szerkesztőségünkbe a Független Kisgazdapárt (a Péter-féle, nem a Torgyáné) új kampányvideóit tartalmazó dvd, sajnos csak két példányban. Megnéztük és hirtelen nem is tudunk mit mondani, egyelőre csak két dologban vagyunk biztosak: abban, hogy azonnal meg kell mutatnunk mindenkinek, illetve abban, hogy itt a vége. Klapka György marketinggurunak, a népi-paraszti világ Oglivyjének hála az FKgP megnyerte a 2014-es választásokat. Jöjjön a négy szpot.
Nem is tudjuk, mi győzött meg A kecske és a káposzta című dolgozatban. A homevideó-technológia? A brazil szappanoperákat megidéző képminőség? A cuki kis kecske, akiről nem tudjuk, hogy epilepsziás roham kerülgeti-e, vagy egyszerűen csak nem kér Hegedüs Péter pártelnök káposztájából – és egyébként sem tudja, mi történik körülötte, pedig ő hangsúlyozza a mondanivalót? A régi Nap-kelte adásokban feltűnő zakókat idéző türkiz háttér? A háttérben loopolt madárcsicsergés-effekt? Mindegy, kit érdekel. Meg vagyunk véve.
A kardigán! A szertartásosan megszegett kenyér! Az expresszionista filmek hőskorát idéző ferde kameraállás! A mindent elnyomó csárdazene! Az imádkozni nem hajlandó kisded! A sallangmentes, kamerába szuggerált mondanivaló! MINDEN!
Kellett egy kis szerkesztőségi brainstorming, de megvan a megoldás, segítünk a városi életben elpuhult FKgP-szavazóknak. A disznó áfája 5, a szárnyasé 27 százalék. A párt azt szeretné, hogy ez utóbbi is legyen öt. Ennyi.
A végére hagytuk a lényeget: az egyszerre Tarr Bélát idéző (senki nem várhatja el a stábtól, hogy megvárja, amíg kisüt a nap) és idilli, bukolikus környezetben feltűnik maga a kisdisznót cirógató Mester, a Klapka Reklám („aranyat érő ötletek, briliáns kivitelezés”) feje, Klapka György, hogy egy buddhista szellemi vezér nyugalmával és meggyőző erejével belemondja a kamerába, mire szavaz az, aki az FKgP-re szavaz. Hát ennyi. Itt a vége.