Egy több mint két millió forintos villanyszámlát postázott ki az áramszolgáltató egy pusztamonostori embernek. A fogyasztó élt a gyanúperrel, minszerint tévedésről van szó, ezért felkereste a társaságot, akik a sárga csekken szereplő összeget 750 ezer forintra módosították.
Mint kiderült, a több százezer forintos számla már nem tévedés. Az ügyfél mérőórája öt éven át kevesebbet mutatott a valós fogyasztásnál, a követelés pedig a fél évtizedes különbözet fedezte volna.
A nehéz anyagi helyzetbe került ügyfél a fogyasztóvédelemhez fordult, mivel önhibáján kívül fizetett éveken át kevesebbet. Az ügy végül bíróságra került, ahol is neki adtak igazat.
A felügyelőség azt tanácsolja az ilyen és ehhez hasonló esetek elkerülése érdekében tanácsos a mérőórán és a számlán található mérőállást, fogyasztást időnként összevetni, ellenőrizni.