A társaság pénteki közleménye szerint ezen a 30 százalékos baleseti adó sem változtatott, csak csökkentette a különbséget.
A baleseti adóval együtt is 25 700 forintos idei hazai átlagdíjba azoknak a szerződései is beletartoznak, akik évek óta nem váltottak biztosítást. Aki ugyanis a tavalyi kampányban váltott, annak idén már az adóval is csak átlagosan 17-18 ezer forintot kellett fizetnie – hívta fel a figyelmet a Genertel.
Az adatok szerint a környező országok többségének átlagdíja a 30-40 ezer forintos sávban mozog. Horvátországban és Szlovéniában az átlagdíj a németországihoz hasonlóan 60 ezer forint körül alakul. A többi nyugat-európai országban ennél jóval magasabb díjszintek vannak, nem ritka a 100 ezer forint feletti éves kgfb díj sem.
Magyarország más szempontból is eltér a többi vizsgált országtól: miközben a szomszéd országokban öt százalék alatt mozog az online alkuszoknál megkötött szerződések aránya, Magyarországon ez az érték 75 százalék körüli. Mind a kirívóan alacsony átlagdíj, mind az Európában is ismeretlen mértékű eltolódás a díjösszehasonlítást végző alkuszok felé hosszú folyamat eredménye.
Magyarországon az autósokat sokkal aktívabban ösztönözték a spórolásra a piaci szereplők, az összehasonlítást elősegítette a szinte már csak itt alkalmazott egységes évforduló és az évi egyszeri díjhirdetés is – idézi a közlemény Csikós Dánielt, a Genertel vezérigazgatóját.
Egyes vizsgált országokban már korábban is általános gyakorlat volt a folyamatos díjhirdetés. A Genertel szerint a tapasztalatokból az szűrhető le, hogy a biztosítók egy éven belül maximum két-három alkalommal nyúlnak hozzá jelentősebb mértékben a meghirdetett díjaikhoz.