A kormány nem “megmentette”, csak lélegzetvételhez segítette a céget – írja a Népszava. A lap szerint a több tízmilliárd forintnyi kölcsönt a közbeszerzési törvény megsértése nélkül nem lehet meghosszabbítani, legfeljebb pár hónapig. Új tendereket kell kiírni a futamidők meghosszabbítására, ám kérdés, erre mely bank, milyen feltételekkel lesz hajlandó.
A legfontosabb a működés
Az adósságállománynál is fontosabb azonban a BKV működésének biztosítása. A kormány-főváros tárgyalások menetében fordulatot hozhat a mai nap, hiszen Varga Mihály Miniszterelnökséget vezető államtitkár találkozik Tarlós István főpolgármesterrel. A Népszava értesülései szerint várhatóan megegyeznek abban, hogy a kormány feloldja a még tavaly decemberben egy parlamenti döntéssel zárolt állami normatívát.
A 2006 óta változatlan összegű, részletekben folyósított támogatás nagyon hiányzik a BKV-nak: az első három részlet már 7,8 milliárd forintot jelent. A lap egyeztetésekre rálátó forrásai szerint nem az a kérdés, hogy a kormány feloldja-e a normatívát, hanem az, hogy milyen áron.
Tarlós István az ATV-ben szintén arról beszélt, hogy megállapodás születhet a kormány és a főváros között a BKV finanszírozásáról. A főpolgármester azt mondta, ha nem állnak rendelkezésre állami források, a fővárosnak bevételi lehetőségeket kell keresnie. A főpolgármester konkrétumok említése nélkül annyit mondott, hogy sem az útdíj, sem a behajtási díj bevezetését nem preferálják.
Több mint 20 ezer embernek fordít hátat a BKV
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt tervezi, hogy májustól megszünteti a solymári és a budakeszi buszjáratokat, mert a két település nem hajlandó beszállni az üzemeltetési költségekbe. A BKV jelenleg 22 településen működtet buszjáratokat – írja a Blikk. Vitézy Dávid vezérigazgató szerint nem fenntartható, hogy Budapest oldja meg más városok helyi közlekedési gondjait. Solymár polgármestere szerint ők fizetnének is, de soha semmilyen számítást nem láttak a rájuk eső veszteség mértékéről.