19:20 – “Indul a fekete sereg”
Nem sokkal este 7 óra előtt elindult az első két lízingelt Malév Boeing 737-es a Liszt Ferenc repülőtérről az írországi Shannonba, az International Lease Finance Corporation (ILFC) központjába. Az első gép, amely felszállt, a Malév 737-800-as típusú, HA-LOU lajstromjelű gépe volt, amely a flottában egyedülálló, oneworld festéssel rendelkezik. A légiirányítónak a pilóta a bejelentkezést követően azt mondta: “indul a fekete sereg.”
A gép, miután megtett egy iskolakört, pár méterrel a repülőtér fölött áthúzott és repülős szokások szerint “elköszönt” az eddigi bázisául szolgáló repülőtértől. Búcsúzóul a pilóta megköszönte a légiforgalmi irányítónak az évtizedes munkát, és azt mondta: “reméljük, lesz még Malév hívójel az éterben.”
19:01 – Röviden, tömören
Újabb rövid, ámde lényegretörő sírfelirat érkezett. Derzsi András, volt Malév-vezér a következőt ajánlja:
“Requiescat In Pace” (Magyarul: Nyugodjék békében)
17.41 – Az utazási irodák csak új jegyeket tudnak foglalni
Így például Malév-jegyekre szóló foglalásokat átfoglalni, törölni, jegyet módosítani és visszatéríteni nincs jogosultságuk – mondta a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivője, az OTP Travel ügyvezető igazgatója. Molnár Judit szerint a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség olyan közleményt adott ki, amellyel a továbbiakban nem engedélyezi az irodáknak a repülőjegyek visszatérítését és cseréjét.
17.03 – Az Orangeways is nyomul
A cég menetrendszerinti buszjáratain – a szabad jegyek függvényében – öt napon át ingyen utaztatja azokat az érvényes Malév-jeggyel rendelkező utasokat, akik a légitársaság leállása miatt nem tudtak eljutni úti céljuk helyszínére. Bécsbe, Pozsonyba, Prágába, Berlinbe, Krakkóba, Kolozsvárra, Marosvásárhelyre és Csíkszeredába lehet így eljutni.
16.57 – Újabb sírfelirat
“Mit mondhatnék, amikor 15-20 éve repülök a Malévval, platinakártyával? Most is éppen van két megvásárolt jegyem, amit majd töröltetni kell…Ez lehet az első pofon, amit a kokik és sallerek ellenében kaptunk. A következők jönnek. Aki nem európai módon viselkedik, az ezt kapja. Csak sajnos ennek az árát az ország fizeti meg.’
Inotai András közgazdász
16.40 – Lesz újjászületés?
Továbbra is vizsgálja a fejlesztési tárca egy budapesti központú légitársaság megalakításának lehetőségét és mindent megtesznek a tevékenység folytatásáért – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára. Völner Pál szerint ez az új cég zöldmezős beruházásként jöhet létre, a Malévet várhatóan felszámolják.
Összecsomagoltak a dolgozók – A képre kattintva galéria nyílik!
Fotó: MTI / Kovács Tamás
Optimista forgatókönyvnek azt nevezte, ha magánbefektetők hoznák létre az új céget. Az új társaságnak kell hogy legyen gépe, a hatósági engedélyek kiadása pedig hónapokba telhet, de elsősorban nem ezen, hanem a piacon múlik, hogy mikorra állhat fel egy új cég.
A Budapest Airport privatizációs szerződésével kapcsolatos, az utasforgalom visszaesése esetén a költségvetést terhelő 450 milliárd forint kifizetését firtató kérdésre azt mondta: a versenytársak már most megkezdték a kapacitásbővítést, így lehet, hogy nem is lesz utasforgalom-visszaesés. Ha mégis, akkor tárgyalnak a Budapest Airporttal.
A kormány 2 milliárd forintot különített el a következő napokra repülőjegyekkel rendelkezők megsegítésére. A minisztériumban válságstáb működik Schváb Zoltán veztésével. Felvették a konzulátusokkal is a kapcsolatot. A rendkívüli vagyonfelügyelő minden kifizetést jóváhagy, ami az utasokkal kapcsolatos, és a dolgozók januári bérét is elkülönítették.
Ismertetése szerint az elmúlt időszakban 26 milliárd forint állami pénzt kapott a 100 milliárdos árbevételű társaság.
A Malév-cégcsoportban mintegy 2.600-an dolgoznak, a munkavállalók fele az anyacégnél. A társaság helyzetéért Völner Pál elsősorban az elhibázott privatizációt, az “orosz kalandot” okolta. A cég államosítása később olyan feltételek mellett történt, amely gátja volt a további privatizációnak.
15.57 – Közgazdászok a Malév sírfeliratáról
Megkérdeztünk több ismert közgazdászt, mit vésnének a Malév sírkövére.
“Ismereteim szerint a Malév (legalábbis az elmúlt 20 évben) soha nem volt nyereséges, sőt nagyon komoly veszteségei voltak. Ez az állapot pedig nem volt fenntartható. Nagyon alkalmas emberek próbáltak megoldást találni a helyzetre, de nem sikerült nekik, mert az alapok miatt a probléma megoldhatatlan volt. Tehát nagyon helyes, hogy bezárták.”
Róna Péter közgazdász
“Még egy szög a hazai kapitalizmus koporsóján?”
Pogátsa Zoltán közgazdász
15.50 – Kitette a magyar lobogót a Ryanair honlapjára
A Ryanair légitársaság kihelyezte a magyar zászlót honlapjára. Vélhetően a piaci űrt igyekeznek minden lehetséges eszközzel betölteni, de akár a szolidarítás jeleként is lehet értékelni.
15.39 – Huh!
A kormány továbbra is repülhet. Semmiféle fennakadást nem okoz a Malév leállása a kormányfői és minisztériumi küldöttségek útjainak lebonyolításában, a külföldi kiküldetésen lévő minisztériumi munkatársak hazahozatalát pedig átfoglalásokkal oldják meg – közölte a kormányszóvivői iroda pénteken az MTI kérdésére.
15.28 – A Lufthansa is új járatokat indít
A Lufthansa közleménye szerint a társaság bővíti járatai kapacitását Frankfurt, München, Bécs és Zürich célállomásokra, valamint február 6-tól Berlinbe, Hamburgba és Brüsszelbe indít új járatokat. A Lufthansa bővíti Frankfurt és München célállomásokról indított egyes repülőgépeinek kapacitását, illetve február 6-ától napi ötre emeli a Frankfurtból Budapestre induló járatok számát. Ezen felül a Lufthansa 2012. február 6-tól új járatokat indít Berlinből és Hamburgból. A német fővárosból naponta egy Boeing 737-es közlekedik majd, míg Hamburgból szintén napi egy alkalommal indul Lufthansa járat, valamint a vállalat folyamatosan fenntartja a napi három Düsseldorfba indított járatát is.
A vállalat a csoporthoz tartozó társaságok kapcsán arról tájékoztatott: az Austrian Airlines a megnövekedett utas igényekhez igazodva szintén nagyobb kapacitású gépekkel közlekedik a Bécs-Budapest útvonalon. Február 7-től a Swiss Air Lines megnöveli a Budapest-Zürich vonalon közlekedő járatok kapacitását, a Brussels Airlines pedig az eddigi két járat helyett napi három alkalommal indít járatokat Brüsszelbe 2012. február 13-tól.
15.05 – A kommunisták is megszólaltak Malév-ügyben
A Magyar Kommunista Munkáspárt kiáltványában így fogalmaz: Újra gyilkolt a magyar kapitalizmus. A Malév elpusztítása a magyar tőkés rendszer újabb mocskos bűne. A magyar ipar, a magyar mezőgazdaság után most a nemzeti légi közlekedést, a Malévet ölték meg. A szélsőbaloldali párt szerint a nemzeti vagyon pusztításáért mindegyik tőkés kormány felelős.
Чьи интересы?
14.55. – Több nemzeti légitársaság is a Malév sorsára jutott az utóbbi években Európában. Történetükről itt olvashat.
14.39 – Keresztelje el velünk az új nemzeti légitársaságot!
Facebook oldalunkon várjuk a javaslatokat. (+1 pont ha valaki képes elkerülni az air végződés fonetikus magas labdáját).
14.32 – A Bankszövetség a Malévhoz küldi a hitelkártyás jegytulajdonosokat
A Malév igazgatótanácsának reggeli értekezletén a hitelkártyával vásárolt jegyek tulajdonosairól még úgy nyilatkoztak, hogy az ő kártérítésükkel a bankok foglalkoznak. A Magyar Bankszövetség alelnöke szerint azonban először a Malévhez kell elmenniük azoknak a pórul járt utasoknak, akik bankkártyával már megvették a repülőjegyüket, de nem tudtak elutazni a légitársaság leállása miatt.
Gyuris Dániel az MTI-nek elmondta: az utasok a Malévnél kapnak majd részletes tájékoztatást arról, milyen ügymenet szerint kaphatják vissza a pénzüket az igénybe nem vett jegyükért.
A Visa International a magyarországi pr-cégén keresztül az MTI-t ugyanakkor arról tájékoztatta, hogy “azok az utasok, akik Visa betéti vagy hitelkártyával vásárolták repülőjegyüket, a kártyakibocsátó bankhoz fordulhatnak pénz-visszatérítési kérelmükkel a szolgáltatás nem teljesítésére hivatkozva”. Gauder Milán, a MasterCard ügyvezető igazgatója az origónak elmondta: az utasnak a saját bankjába kell bemennie, és ott az utazás dokumentumaival igazolnia, hogy bankkártyával vásárolt repülőjegyet, ez alapján kérheti vissza a jegy árát. A bankban elbírálják a kérését, és ha minden igazolható, akkor az utasnak visszafizetik a pénzt.
14.03 – Brüsszel elvette, Brüsszel sajnálja
Az Európai Bizottság az illetékességi körébe tartozó minden segítséget megad a magyar hatóságoknak, hogy kezelni tudják a Malév leállása után kialakult helyzetet. A testület közlekedési szóvivője, Helen Kearns a legfontosabbnak azt nevezte, hogy az érintett utasoknak érvényesítsék az uniós szabályokban előírt rendelkezéseket és jogaikat tiszteletben tartsák. Az uniós szabályok egyebek között az utasok védelmét és kártalanítását is előírják, illetve alternatívaként az utasok célba juttatásának kötelezettségét. Ez a csőd esetére is vonatkozik. A szóvivő sajnálatosnak mondta, hogy a társaság nem talált hatékony és életképes megoldást arra, hogy versenyképes maradjon a piacon.
13.57 – Jön a Ryanair is
A Ryanair a Malév leállását követően Budapestre telepíti 4 Boeing gépét, két héten belül megnyitja budapesti bázisát, ahonnan 31 útvonalra kínál jegyeket, és várja a korábbi Malév dolgozók jelentkezését – ismertette Michael Cawley, a cég vezérigazgató-helyettese pénteken sajtótájékoztatón.
Januárban jelentette be a légitársaság, hogy visszatér Budapestre, akkor 5 új útvonalat terveztek. A Malév leállása miatt azonban a kapacitások növelése mellett döntöttek. Ezzel 2 millió utasra számítanak éves szinten az első évben Budapesten és 2.000 új, megmentett munkahelyet teremtenek. Jelenleg 700 munkavállalója van a légitársaságnak Budapesten. A Ryanair 2008-ban 400 ezer utast szállított Budapestről, ezt követően azonban a Budapest Airport díjemelése miatt kivonultak erről a piacról. Hozzátette: még pénteken egyeztetnek a Budapest Airport vezetőivel terveikről.
13.41 – Áruszállítás volt, nincs
A Malév leállásával a cég áruszállító üzletága is megszűnt, 51 járatot töröltek ma– közölte a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Az üzletág 2010-ben 565,4 millió forint nyereséget ért el. Hardy Mihály egyelőre nem akarta megbecsülni, mekkora kára származik a Budapest Airportnak a Malév csődjéből.
13.39 – LMP: átverték a Malév utasait
A társaság csődje bebizonyította, hogy nem csak az MSZP, hanem a Fidesz is rossz gazdája az állami vagyonnak, és nem képes működtetni a céget – nyilatkozta Vágó Gábor, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője. Szerinte az ugyan ma nyilvánvalóvá vált, hogy a Malév jelenlegi formájában működésképtelen, de ettől függetlenül is szükség van egy nemzeti légitársaságra.
13.23 – Mindössze néhány tucat utas vásárolt csődbiztosítást
Noha egészen az elmúlt napokig lehetősége volt a repülőjegyet vásárlóknak, hogy utasbiztosításuk mellé csődbiztosítást is kössenek, a MABISZ Utasbiztosítási Bizottságának elnöke szerint két-három tucat utasnak lehet ilyen biztosítása. Ők visszakaphatják a jegy árát, legalábbis azt a részét, amelyet más nem térít meg. A kifizetéshez azonban meg kell várni a csődeljárás vagy a felszámolási eljárás megindulását – mondta a MABISZ Utasbiztosítási Bizottságának elnöke.
A képre kattintva megnézheti a helyszínen készített képeinket!
Fotó: kummer János
13.17 – A szakszervezetek szerint a Malév vezetése cserbenhagyta az utasokat és a dolgozóit is
A Légiközlekedési dolgozók Egyesült Szakszervezetének (LESZ) elnöke szerint a Malév vezetése nem tájékoztatta megfelelően sem az utasokat sem dolgozóit a péntek reggeli leállásról. Csorba Attila az MTI tudósítóinak péntek délben a Liszt Ferenc Repülőtéren azt mondta: a munkáltató, illetve a cég menedzsmentje semmilyen tájékoztatást nem adott sem a pilóták, sem a szerelők, illetve a légi utaskísérők érdekképviseletének, sem pedig a dolgozóknak arról, hogy péntek reggel leállnak. Hozzátette: abban bíznak, hogy a munkáltatók, illetve a tulajdonos közbelép, és megpróbálnak segíteni, mert a Malév leállása, esetleges megszűnése 25-30 ezer munkavállalót érint. A LESZ vezetője azt mondta, ők is csak a sajtóból értesülnek a Malév-ügy fejleményeiről.
A Malév pénteken közleményben jelentette be, hogy reggel hat órakor leállt a működése. A budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren hét órakor tájékoztatták az utasokat arról, hogy a Malév járatait törölték. A Budapest Airport reggel öt órakor kapott tájékoztatást a Malévtől, hogy nem indulnak a légitársaság járatai.
13.08 – A pilóták nem hajlandóak visszavinni a gépeket
Az Index információi szerint egyetlen Malév-pilóta sem vállalta ezt a munkát. Eredetileg 9 gép mai visszaszállításáról lett volna szó.
13.05 – Odafönn, idelenn, ugyanaz a figyelem
13.00 – Így üvöltötte túl a pilóta hangját a Tupoljev-134-es
12.55 – A postát nem zavarja a Malév leállás
A Magyar Posta közleménye szerint a nemzetközi postai küldeményforgalma zavartalanul működik.
12.45 – Mi lesz a kieső forgalommal?
Nem cáfolták a felek korábban sem azt a hírt, hogy a Budapest Airport privatizációja idején garantálták a brit vevőnek, hogy az állam bizonyos forgalmat garantál a reptéren, ez pedig csak úgy lehetséges, ha nem engedi csődbe menni a Malévot. Arról, hogy ez hogyan fogja érinteni a repteret és a kormány valóban kárpótlást fizet-e, a sajtótájékoztatón az igazgatótanács tagjai erről nem kívántak nyilatkozni, mondván a reptér ügyeiben nem illetékesek.
12.29 – Összefognak a légitársaságok a Malév-utasokért
Több légitársaság is jelezte pénteken, hogy a Malév leállása miatt a reptereken rekedt utasok igénybe vehetik szolgáltatásaikat, különböző kedvezményekkel, illetve szükség esetén nagyobb gépeket indítanak.
12.21 – Kötelékben száll fel utoljára a Malév-flotta
Információink szerint koradélután visszaadják a Malév flottát a lízingcégnek, az amerikai ILFC-nek. Forrásaink szerint nem kizárt, hogy a Wizzair áttelepül a 2-es terminálra.
12.17 – Nem elérhetőek
A Malév ügyfélszolgálata folyamatosan foglalt, a megadott e-mail címre küldött levélre ez a válasz jött: Automatikus válasz jött: Tisztelt Ügyfelünk! Ez egy egyirányú e-mail ügykezelő rendszer, amely választ nem fogad. Ha további kérdése van, kérjük, hívja a Malév Call Centert, vagy írjon nekünk a www.malev.hu/utasinformaciok/ugyfelszolgalat/elerhetosegeink oldalon!
A megadott cím viszont nem található, nem üzemel.
12.13 – Legalább ezer embert érinthet a csoportos elbocsátás
A HR Portál információi szerint jelenleg 900 ember dolgozik a Malévnál saját állományban, 200-an munkaerő-kölcsönző cégek alkalmazottjaként, mintegy 100-an szülési szabadságon vannak. A Malév cégcsoport öt vállalatának körülbelül 2500 alkalmazottja van.
12.07 – 66 év után az utolsó Malév járat
Fotó: MTI / Lakatos Péter
A Malév Helsinkiből indult, a légitársaság leállása után utolsóként érkező repülőgépe száll le a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
12.00 – Az Easy Jet hozná haza a kintrekedtek egy részét kedvezményes jeggyel
A társaság közleménye szerint a Malév ma reggeli leállásának hivatalos bejelentése nyomán lehetőséget biztosítanak a reptereken rekedt utasoknak, hogy egy speciális ajánlat segítségével utazzanak. Az easyJet a Malév számos jelentős célállomásáról, többek között Párizsból, Londonból és Berlinből indít rendszeresen járatokat Budapestre, emiatt az utasok rövid időn belül elérhetik kívánt úticéljukat a légitársaság gépeivel.
“A társaság által biztosított speciális jegy ára 60 euró (17800 forint), ami tartalmazza a reptéri adókat és illetékeket, valamint egy maximum 20 kg-os poggyász szállítását. A jegy igénybevételéhez a légitársaság ügyfélszolgálatával kell egyeztetniük az utasoknak a +448441045454 telefonszámon. A telefonos jegyvásárláskor a Malévnél vásárolt jegy foglalási számát kell megadni, valamint a foglalás bizonylatát kell bemutatni a repülés napján, az utasfelvételnél. Az easyJet február 9. éjfélig tartja fenn ajánlatát a Malév jeggyel rendelkező utasoknak.”
11.38 – Nem meglepő: a konkurencia lecsapott
A Wizz Air 66 százalékkal bővíti kapacitásait Budapestről és jön a Smartwings is.
11.22
Miközben több ezer ember ragadt külföldön, és ezrek kárpótlása bizonytalan, a politikusok nem szalasztják el a lehetőséget, hogy ilyen apróságok helyett inkább egymással foglalkozzanak:
Demokratikus Koalíció: csődbe vitte az Orbán-kormány a nemzeti légitársaságot (pár sorral lejjebb, a 9.57-es bejegyzésünk)
Fidesz: Gyurcsányék tették tönkre a légitársaságot
“Az őszödi út, vagyis a pofátlan hazudozás folytatása Gyurcsány Ferencék mai közleménye, amelyben kétségbeesetten próbálják másra hárítani a felelősséget saját balfogásaikért” – kommentálta az MTI-hez eljuttatott kommünikéjében Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője azt, hogy a Malév leállása kapcsán a volt kormányfő vezette Demokratikus Koalíció közölte, szerintük kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság és ki kell vizsgálni, kik a felelősök a kialakult helyzetért.
Selmeczi Gabriella közölte, az MSZP-kormány hajtotta végre a Malév esetében az elmúlt húsz év talán “legelbaltázottabb” privatizációját, és rossz döntéseiket még rosszabbakkal tetézték. A Malév válságos helyzete egy újabb szocialista csontváz a szekrényből, a Gyurcsány-korszak súlyos öröksége – írta, hozzátéve: a felelősség kérdését az elszámoltatási kormánybiztos feljelentései nyomán indult büntetőeljárások fogják rendezni.
A Malév péntek reggel hat órakor szüntette be működését és valamennyi járatát törölte.
11.16 – Így búcsúzott el 66 év után az utolsó Malév járat
Hangfelvétel az utolsó kommunikációról a toronnyal.
11.13 – Legalább nyugalom, az van
Legalábbis a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság közleménye szerint:
Nyugalom van a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén rend van, rendőri intézkedést igénylő esemény nem fordult elő. A Malév leállása következtében kialakult helyzet kezelése érdekében a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság a megfelelő rendőri erőkkel látja el szolgálati feladatait, és biztosítja a közrend, közbiztonság fenntartását.
11.05
A blogoszférát is megihlette a Malév halála:
Forrás: http://lvnte.tumblr.com/
10.46
A nemzetközi sajtó is beszámolt a Malév leállásáról.
10.35
Az interneten máris terjednek a fotomontázsok a Malévról.
10.25
A Malév pilótái el tudnak helyezkedni indiai, koreai és arab légitársaságoknál, van irántuk kereslet – mondta el az MTI kérdésére Kiss Kálmán, a pilóták szakszervezetének, a HUNALPA-nak az alelnöke pénteken.
9.57
A Demokratikus Koalíció (DK) szerint kizárólag Orbán Viktor miniszterelnök a hibás azért, hogy csődbe ment a nemzeti légitársaság és ki kell vizsgálni, kik a felelősök a kialakult helyzetért.
9.36
A Malév péntek hajnali leállása miatt a férfi kardozók nem tudtak péntek reggel elutazni a plovdivi egyéni Grand Prix versenyre, és várhatón csak szombat hajnalra tudnak a helyszínre érni. A többi érintett magyar sportoló – kézilabdások, cselgáncsosok, asztaliteniszezők – számára egyelőre kisebb gondot jelent a leállás, ám a Kínában járt női ökölvívó-válogatott csak egynapos késéssel érkezhet majd haza Párizsból.
9.15
A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) vállalja, hogy a Malév hozzá forduló utasai jogainak érvényesítése érdekében fellép.
9.11
Nyugodtan és türelmesen viselik az utasok, hogy péntek reggel hat órakor leállt a Malév, és nem indultak el a járatok. Az emberek átfoglalásokkal próbálják elérni úti céljukat, de sokan visszautaznak a városba – tapasztalta az MTI tudósítója a Liszt Ferenc Repülőtéren a reggeli órákban.
9.02
A Malév rendkívüli vagyonfelügyelője hamarosan bejelenti a csoportos létszámleépítést, csak az operatív működéshez szükséges létszámot tartják meg, a többieket elbocsátják, a létszám azonban ma még nem ismert.
9.00
Nosztalgikus Malév-reklámokat itt nézegethet!
8.58
Berényi János pénteken sajtótájékoztatón hozzátette, a lízingcéggel tárgyalásokat kezdenek, és visszaadják a gépeket rövid határidőn belül. Külföldön 3726-n vannak a pénteken utazók közül, Budapesten pedig több mint 3470-n “ragadtak”. A mai járat Helsinkiből érkezett utoljára.
8.42
A Malév felvette a kapcsolatot más légitársaságokkal a pénteki mintegy 7700 utas elszállítása érdekében. Az igazgatóság elnöke hajnalban kapta a vészjelzést arról, hogy a Tel Aviv-i járat már nem tudott visszaindulni, ekkor hívták össze az igazgatósági ülést és döntöttek a leállásról. Ez azonban nem vonatkozik a leánycégekre, azok tovább üzemelnek – mondta a péntek reggeli sajtótájékoztatón Limburger Lóránt, a Malév vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a gépek egy kivételével Budapesten vannak. Berényi János az igazgatóság elnöke pedig arról számolt be, hogy a Tel Aviv-i gépet nem akarták kiszolgálni, csak tetemes összeg fejében. Ha ezt a cég kifizeti precedenst teremtett volna, erre pedig a cégnek nincs megfelelő likviditása – tette hozzá.
8.05
Az utasok a Malév jegyeladó pultjánál állnak sorban információért. A hangulat nyugodt, mindazonáltal erős a rendőri készültség – áll az MTI beszámolójában. A terminálon belül és az épület előtt is sok rendőrt látni. Hangosbemondón angolul és magyarul többször is bemondták, hogy a Malév törölte járatait, és a jegyeket a vásárlás helyszínén visszaváltják.
Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd
8.00
Megkezdődött a Malév vezetőinek sajtótájékoztatója.
7.47
Orbán Viktor a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában pénteken azt mondta, hogy két Malév-gép maradt a határokon kívül: egy Tel-Avivban, egy pedig Írországban. A többi repülőgép Magyarországon van. A miniszterelnök kijelentette: nem lehetetlen a légitársaság újraindulása.
7.00
Az utasoknak bejelentették, hogy valamennyi Malév-járatot törlik. A cég sajtóközleményt adott ki, eszerint a légitársaság utasait az ügyfélszolgálati munkatársak tájékoztatják arról, hogyan utazhatnak el célállomásukra, illetve milyen lehetőségeik vannak a kártalanításra.
6.00
Leállt a Malév.
A Malév-leállás részleteiről itt olvashat, az előzményekről pedig itt és itt.