Belföld

Malév: elindult a fekete sereg

Nem sokkal este 7 óra előtt elindult az első két lízingelt Malév Boeing 737-es a Liszt Ferenc repülőtérről az írországi Shannonba, az International Lease Finance Corporation (ILFC) központjába.

Az első gép, amely felszállt, a Malév 737-800-as típusú, HA-LOU lajstromjelű gépe volt, amely a flottában egyedülálló, oneworld festéssel rendelkezik. Az úgynevezett közelkörzeti légiirányítónak a pilóta a bejelentkezést követően azt mondta: “indul a fekete sereg.”

A gép, miután megtett egy iskolakört, pár méterrel a repülőtér fölött áthúzott és repülős szokások szerint “elköszönt” az eddigi bázisául szolgáló repülőtértől. A pilóta megköszönte a légiforgalmi irányítónak az évtizedes munkát, és azt mondta: “reméljük, lesz még Malév hívójel az éterben.”

Este 8 óráig még egy gép, a HA-LOH lajstromjelű Boeing szállt még fel, ezzel három 737-800-as Boeing hagyta el eddig a Liszt Ferenc repteret.

Berényi János, a működését péntek reggel beszüntető Malév igazgatóságának elnöke és Limburger Lóránt megbízott vezérigazgató sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a cég tárgyal a repülőgépek lízingcégével, és a lehető legrövidebb időn belül visszaadják az utasszállítókat.

Péntek délelőtt az MTI úgy értesült, hogy a repülőgépeket szolgáltató amerikai lízingcég kora délután kilenc gépet szállítana vissza írországi bázisára. Az értesülést nem erősítette meg a Malév, az ILFC amerikai, illetve holland irodái eddig nem reagált a megkeresésre.

A Malév hétfői igazgatósági ülése után a légitársaság vezetése még azt közölte, hogy megállapodás született az ILFC amerikai lízingcéggel, amely továbbra is biztosítja a társaság folyamatos működéséhez a repülőgépeket.

A Malév 2001 novemberében írt alá lízingszerződést a Los Angeles-i székhelyű, elsősorban repülőgépek lízingelésével foglalkozó ILFC-vel 18 Boeing 737 Next Generation repülőgépre.

A Malév leállásáról szóló összefoglalónkat itt találja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik