Belföld

Az ország jövőjének kulcsa az oktatás

Réthelyi és Hoffman ismét pedagógus életpályamodellt, új iskolák építését ígérték és bírálták az előző oktatási vezetést.

A 700 lelkes szigetközi Lipót település hat év után újrainduló iskolája előtt nyitotta meg a 2011/2012-es tanévet vasárnap Réthelyi Miklós szakminiszter. “Az iskolában töltött évek adnak lehetőséget arra, hogy szorgalmas tanulással, a tanítók és a szülők harmonikus együttműködésével mind többen megszerezzék azt a tudásbeli biztonságot és végzettséget, amely az iskola utáni évtizedeket megalapozza, biztosítja a szép és értelmes életet” – mondta a nemzeti erőforrás miniszter.

Hangsúlyozta: az iskola milyenségében igazán az adott közösség pedagógia kultúrája a meghatározó, amihez elsősorban jól képzett, hivatástudattal rendelkező pedagógusokra és gyermekükre figyelő, áldozatos szülőkre, családokra van szükség. Mint mondta, „hazánkban a válságokkal terhelt helyzetből való kitörés esélyét csak az oktatásügyünk újjáépítése adhatja”. Ehhez pedig elengedhetetlen a pedagógusok életpályájának modellszintű rendezése, valamint társadalmi megbecsülésük és tekintélyük helyreállítása.

Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár beszédében azt emelte ki, hogy az ország jövőjének kulcsa az oktatás. A két világháború közötti időszak kultuszminisztere, Klebelsberg Kuno példáját idézve az államtitkár azt mondta: az újjáépítést az iskolákkal kell kezdeni, „az új épülethez pedig új tervrajz szükségeltetik”. A készülő törvények „fokozatosan korrigálni fogják azokat a ballépéseket, amelyekkel a megelőző országvezetés tévútra terelte a korábban kiváló eredményeket felmutató ezer éves intézményrendszerünket” – fogalmazott.

A diákok középfokú végzettség nélkül az iskolarendszerből kilépő egyötödére utalva azt ígérte, „őrködni fogunk minden egyes gyermekünk emberi fejlődése felett, hogy mindenki boldogulhasson, senki se kallódhasson el ebben az országban”.

Hozzátette, hogy megerősítik az állam irányító, finanszírozó és ellenőrző szerepét, hogy valóban viselhesse a ráruházott felelősséget. Emellett megteremtik a pedagógusok életpálya-modelljét, emelik az oktatás eredményességét, a „túlméretezett és hanyatló színvonalú” felsőoktatási rendszer szerkezeti torzulásait úgy csiszolják le, hogy “valamennyi tanulni akaró és tudó fiatal diplomához juthasson, és tudásával a magyar közösséget gyarapítsa” – mondta Hoffmann Rózsa.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik