A nyilvánosságra hozott jelentések szerint az MDF beszámolói alapján 2008-ban több mint 263 millió, 2009-ben több mint 391 millió forint bevételről adott számot. A bevételek 86, illetve 58 százaléka költségvetési támogatásból származott. A kiadások 2008-ban majdnem 216 millió, 2009-ben több mint 933 millió forintra rúgtak.
Az ÁSZ szerint az éves beszámolók nem mutattak megbízható és valós képet a gazdálkodásról. A megjelentetett beszámolóhoz képest kimutatott hiba a bevételi főösszegnél minden évben az elfogadhatónál magasabb volt – 2008-ban a kiadásoknál 3,4 százalék, 2009-ben a bevételeknél 3,3 százalék, kiadásoknál 3,1 százalék. A számviteli szabályzatokat az MDF az előző ÁSZ-ellenőrzés felhívására megújította, de továbbra sem biztosította a belső előírásokban a számviteli törvény és a párttörvény szerinti beszámoló összehangolását, és nem felelt meg mindenben a számviteli törvény egyes előírásainak. Az éves beszámolók lényeges hibákat tartalmaztak.
A párt 2009-ben törvényesen vett 21 állami ingatlant a Magyar Fejlesztési Bank által folyósított hitel igénybevételével. A bank jelzálogjogát a földhivatali nyilvántartásba bejegyeztették. A párt megcsappant állami támogatása miatt a hitel visszafizetését az ellenőrzés kockázatosnak ítélte.
Az ÁSZ a tapasztalatok alapján javasolta a kormánynak, hogy kezdeményezze a párttörvény módosítását a pártfinanszírozás átláthatóságának és a pártok elszámoltathatóságának nagyobb érvényesítésére. Jelenleg ugyanis a párttörvény és a számviteli törvény között ellentmondások vannak.
A számvevőszék az MDF elnökét felkérte az éves beszámolók lényeges hibáinak javítására, a szabályzatok megfelelő módosítására, a könyvvezetési, nyilvántartási és bizonylatolási hibák megszüntetésére. Az MDF-nek ezeken felül a számviteli törvénynek megfelelően kell szabályoznia a helyi szervezetek pénzkezelési rendjét, munkaköri leírásokat kell készítenie, meg kell határoznia a gazdálkodási jogköröket, önellenőrzést kell végrehajtania és megfelelő ellenőrzési rendszert működtetnie.
Vizsgálták az MDF Antall József Alapítványát is. A szervezet tevékenysége megfelelt a törvényi előírásoknak és az alapító okiratnak, de a gazdálkodásában hiányosságokat találtak. A kuratórium döntéseit az alapító okiratnak megfelelően hozta, azonban 2009-ben az előírt negyedévenkénti ülésezésre vonatkozó előírást megszegve a második és a harmadik negyedévben nem tartott ülést.
Az alapítványnak 2008-2009-ben 203 millió forint bevétele volt, ennek 76 százaléka a központi költségvetésből származott. Magánszemélyeknek majdnem 9 millió, szervezeteknek valamivel több mint 5 millió forint támogatást adott. A vizsgált időszak beszámolóiban jelentős összegű hiba volt az ÁSZ szerint. Az alapítvány a pártalapítványi törvény által előírt, a beszámolóhoz kapcsolódó jelentéseit mindkét évben elkészítette, de azokat a kuratórium nem határozatképes ülésen tárgyalta, így azokat nem is fogadta el. A belső szabályzatok hiányosak voltak. Az ellenőrzés a könyvvezetésben és az azt alátámasztó nyilvántartásokban is több hibát talált.
Az ÁSZ azt javasolta, hogy az alapítvány módosítsa belső szabályzatait és alakítson ki megfelelő számviteli rendszert.