Belföld

A metróguru Tarlóssal egyeztetne

Tisztázná a helyzetet a négyes metró alagútjait kifúró mérnök Tarlós Istvánnal. Mint mondja, elszokott már a magyar viszonyoktól, különben is, az alagutak elkészültek.

Fővárosi körökben lapunk több forrása is arról számolt be, hogy Klados Gusztáv, a 4-es metró építésének projektigazgatója kiszállna a megbízásból. Megkerestük Kladost, aki – elmondása szerint – még nem döntött a távozásról, de „nem repes a boldogságtól” a jelenlegi helyzet kapcsán.

„Majdnem harminc évet éltem külföldön, már nem vagyok képes visszaszokni a magyar viszonyok közé, az alagutak meg már elkészültek” – mondja az alagútépítő szakember, akit az elmúlt két évben többször támadtak havi nyolcmilliós fizetése miatt.

Igaz, Klados az elmúlt három évtizedben valóban külföldön dolgozott és nőtte ki magát “metróguruvá”, ahogy a róla szóló Wikipédia-oldal aposztrofálja. Épített alagutat Athénban, Kalkuttában, Dél-Afrikában és Szingapúrban is, részt vett a budapesti hármas metró alagútjának fúrásában, de az angolok is őt hívták a Csalagút főépítésvezetőjének.

A National Geographic pedig filmet forgatott a Klados által vezetett SMART (Stormwater Management and Road Tunnel) többcélú, autópálya- és árvízelvezető alagút építéséről. Így a BKV akkori vezérigazgató-helyettese, Olti Ferenc, csak külföldön is versenyképes fizetéssel tudta a projekthez hívni a mérnököt 2008-ban.

Lapunknak nyilatkozva Klados azt is nehézségként említette, hogy csak az újságokból értesült a BKV fölé rendelt új csúcsszerv, a Budapesti Közlekedési Központ létrehozásáról, így az alagútépítő mérnök még az idén leülne Tarlós István főpolgármesterrel, hogy megbeszéljék, ki mit gondol a jövőről.

A közhiedelemmel ellentétben Klados és az ugyanazon az egyetemen pár évvel később végzett Tarlós régről nem, csak két éve ismerik egymást, a Fővárosi Közgyűlésben találkoztak.

Klados jövőjét firtató kérdésünkkel megkerestük a Városházát, ahol megtudtuk, a főpolgármester nem tervez változást a 4-es metró projektvezetésében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik