Belföld

Kötelező: nagy nevek a vesztesek közt

A K&H, az Astra és az MKB a kötelező biztosítási kampány nyertesei az eddigi adatok alapján, miközben a vesztesek oldalán nagy nevek is állnak.

A K&H Biztosító a legnagyobb nyertese az idei kötelező biztosítási kampánynak – derül ki a Netrisk.hu biztosítási portálon kötött első 120 ezer kgfb szerződés elemzéséből. A novemberi kampány félidejében a második helyen az Astra áll, nyomában az MKB Biztosítóval. Bár az Allianz köti a legtöbb új szerződést, a társaság gyakorlatilag ugyanannyi ügyfelet veszített eddig, ahányat nyert. Az árversenyben az Astra Biztosító bizonyult a legolcsóbbnak.

Az elpártolt autósokat is figyelembe véve a K&H után az Astra áll a legjobban 13 500 új szerződéssel, miközben új szereplőként ügyfelet nem veszíthetett. Tény ugyanakkor, hogy a Netrisk.hu összesítése alapján az Astrától egyelőre tartanak az ügyfelek. Kevesebb, mint fele annyi szerződést kötött a társaság az első két hétben, mint ahányszor – a kalkulációk negyedében – a díjszámítás során a legkedvezőbb árat adta. Többen vannak tehát, akik az Astra elsősége esetén másik, drágább biztosítót választanak. Tekintettel arra, hogy az Astra a régió egyik meghatározó, tőkeerős piaci szereplője, az elutasítás mögött leginkább az információhiány állhat.
Hasonlóan nagy a visszautasítási arány a KÖBE esetében. Az Astra után az egyesület adja a legkedvezőbb árakat, ám a KÖBE elsősége esetén minden második ügyfél drágább biztosítónál köt inkább szerződést. Igaz, ez is elég ahhoz, hogy a KÖBE a kampány negyedik legsikeresebb szereplője legyen. A K&H és az Astra mellett csak az MKB Biztosító előzi meg, mely utóbbi a Netrisk.hu összesítése szerint az új szerződések mintegy hat százalékát viszi el, minimális veszteség mellett.

Kötelező: nagy nevek a vesztesek közt 1

Ajánlott videó

Olvasói sztorik