A metrókra vonatkozóan szinte minden tagállamnak önálló műszaki szabályozása van. A magyar szabályok az abszolút biztonságra törekednek, míg az uniós filozófia szerint abszolút biztonságos berendezést nem lehet építeni, de a kockázatok megbecsülhetők – olvasható a Nemzeti Közlekedési Hatóság által az MTI-hez kedden eljuttatott összegzésben.
Ha a fejlesztő el akar térni a metrójárművekre vonatkozó szabályozástól, akkor köteles igazolni, hogy az általa előállított termék legalább olyan biztonságos, mint a szabvány által megkövetelt.
Ennek ellenére a magyar szabályozás nem nevezhető elavultnak az NKH szerint, mivel – mint írták – az elég nagy szabadságot ad a tervezőknek, az uniós irányelvekkel pedig folyamatosan hozzák összhangba a magyar előírásokat.
A közlekedési hatóság közlése szerint a metrótender kiírásakor minden pályázó ismerte az OVSZ-t, annak betartása pedig mindenki számára kötelező volt.
Az NKH arra nem tér ki, minek alapján kapott az Alstom előzetes engedélyt az új metrókocsikra.
A közlekedési hatóság múlt pénteken közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt a francia Alstomnak, a többi között a fékrendszer problémái miatt. Azóta kiderült, hogy nemcsak a fékekkel, hanem a járművet irányító szoftverrel is több probléma volt.