A tárgyalást a munkaügyi vita rendezéséről október 27-én folytatják.
Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének alelnöke, a szakszervezeti tárgyalódelegáció vezetője lesújtónak nevezte a tárgyalást az.
Bárány Balázs elmondta, hogy októberben sztrájk lesz, hogy mikor és mennyi ideig, azt a szakszervezeti vezető nem mondta meg. “Nyilván kiválasztjuk azt az időpontot, amikor a sztrájknak a legnagyobb hatása lehet” – tette hozzá.
Nem okul
Elmondta: a MÁV nem okul az üzemi tanácsi választások eredményéből, ahol a VDSZSZ a MÁV-START Zrt. személyszállítási szolgáltatási központjaiban 6 helyen megnyerte a választást, úgy, hogy 5 helyen csak a VDSZSZ került be az üzemi tanácsba. Négy helyen a választás még tart, a többi helyen is növelte tagjai számát.
Bárány Balázs úgy vélekedett, hogy a VDSZSZ üzemi tanácsi választáson elért eredménye is alátámasztja, hogy tovább kell folytatni a harcot a sztrájkkövetelés teljesítéséért, a vasutasok emberi léptékű bérezéséért. Utalt arra, hogy az általuk képviselt vasutasok több műszakos munkával tudnak havi nettó 80-120 ezer forint közötti összeget keresni.
Tarthatatlannak tartják, hogy miközben a vasút azt kommunikálja, hogy racionalizál, korszerűsít, technológiai fejlesztéseket alkalmaz, újabb piacokat lel, aközben az ebből elért eredményből a vasutasok nem részesülnek, sőt munkahelyek szűnnek meg, és a munkáltató nem a foglalkoztatáspolitikai megállapodásban rögzítettek szerint kezeli a változó helyzetet.
Nem tudják teljesíteni
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően elmondta, a lassan egy éve húzódó tárgyalássorozat után sem látja be a szakszervezet, hogy a követeléseit a MÁV nem tudja teljesíteni. A vasúttársaságnak továbbra sincs semmilyen forrása a követelések teljesítéséhez.
A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás valamint a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt, illetve munkáltatói érdekből ne legyen az idén létszámleépítés a társaságoknál.