Belföld

Demszky is vizsgálná a BKV-t

Azonnali vizsgálatot követel Demszky Gábor a BKV használtbusz-tendere ügyében. Úgy tűnik, a vizsgálattal az idei paraméterkönyv elkészítése is késhet. A VEKE használt buszok helyett a járatok megtartására költené a négymilliárdot.

A Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén Demszky Gábor főpolgármester arra kérte Antal Attila BKV-vezérigazgatót, „hogy a teljes igazságot tárja a felügyelőbizottság elé” – közölte Nyáry Krisztián, a főpolgármester kommunikációs igazgatója.

A BKV hétfőn kiadott közleményben azt közölte, hogy a közlekedési társaság hivatalosan is értesült arról, hogy az Alfa Busz visszavonta a használt autóbuszok beszállítására adott ajánlatát. A BKV tudomásul veszi a döntést.

A BKV ezzel párhuzamosan középtávú járműbeszerzési stratégiát terjeszt a városüzemeltetési bizottság elé, hogy a járművásárlások előre kiszámítható módon történjenek.

Megkérdezik a vezérigazgatót (Fotó: Gáti András)

Megkérdezik a vezérigazgatót (Fotó: Gáti András)

A felügyelőbizottság vizsgálatának lezárultáig a városvezetés nem értékeli a busztendert – szögezte le a városháza kommunikációs igazgatója.

Újrakezdik?

Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának tagja a FigyelőNetnek nyilatkozva elmondta – bár az Alfa Busz Kft. visszavonta ajánlatát – nem zárható ki, hogy a BKV vezetése újra nekifut a busztendernek.

„A pályázatot szinte az Alfa Buszra írták ki, hiszen kikötés volt, hogy csak évi hárommilliárd forintos buszforgalmazási tapasztalattal bíró cég indulhat, ebből pedig nem sok van” – jegyezte meg Vitézy hozzátéve, hogy véleménye szerint a szóban forgó, használt genfi buszok minősége is hagy kívánnivalót maga után.

Megbízhatatlanok

„Már közlekednek Budapest útjain ilyen, Genfből érkezett buszok, ám olyan gyakran hibásodnak meg, hogy a BKV régi buszaival helyettesítik őket” – mondta Vitézy Dávid. A használt buszokkal egyébként a 47-es, 49-es villamos vonalán végez pótlást a BKV alvállalkozója, a Nógrád Volán, melynek korábban Antall Attila volt a vezetője.

Vitézy a használt buszok árát is sokallja, szerinte az újonnan 70-72 millióba kerülő buszokat legfeljebb 35-36 millióért lehetne megvenni, hiszen az új busz árában benne van a garancia – és sok esetben az éveken át tartó karbantartás is.

Magyarázkodni kell

Lapunk információi szerint Budapest vezetésénél „kiverte a biztosítékot” a jelenlegi helyzet, így a BKV vezérigazgatójának sokat kell majd magyarázkodnia. Egy városházi forrásunk úgy tudja, hogy a busztender vizsgálatának lezárultáig minden lelassul a BKV körül, így a paraméterkönyvről – vagyis a járatritkítással kapcsolatban – is csúszik a döntés.

Ezt az információt erősítette meg Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság szabad demokrata elnöke is, aki a távirati irodának azt mondta, ismeretei szerint csúszik a paraméterkönyv-készítés folyamata.

Lakos hozzátette, hogy nem tart rendkívüli ülést a városüzemeltetési bizottság, előbb megvárják a városvezetés felkérésére lezajló BKV felügyelőbizottsági vizsgálat eredményét. Hozzátette, hogy a városüzemeltetési bizottság legutóbbi ülésén megfogalmazottaknak megfelelően fontosnak tartják, hogy a BKV márciusra készítsen egy járműbeszerzési tervet.

Napokon belül

Székely Gábor, a BKV felügyelőbizottságának elnöke közölte, hogy a felügyelőbizottság napokon belül összehívandó rendkívüli ülésén várhatóan döntenek majd a vizsgálat elrendeléséről, a közbeszerzési szakértő bevonásáról.

Átcsoportosítás

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület nyílt levélben kérte Hagyó Miklós városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettest, hogy a használt buszok beszerzésére szánt mintegy négymilliárd forintból inkább a tervezett járatritkítást akadályozzák meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik