Belföld

Cáfolja a BKV a csődközeli állapotról szóló híreket

A BKV Rt. keddi közleményében stabilnak nevezi pénzügyi helyzetét, valamint leszögezi, hogy a társaság finanszírozása jövő márciusig biztosított.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy bár az év elején voltak átmeneti likviditási zavarok, az állami normatív támogatás júliusi folyósítását követően a BKV Rt. a szállítói követeléseket azonnal rendezte. A társaság pénzügyi helyzete stabilizálódott, s ezt erősíti “a Társaság Üzleti Tervében előre rögzített 15 milliárd forint állami garanciával támogatott hitel, amelynek lehívására előreláthatólag október közepén kerül sor”.

Ezzel várhatóan a BKV Rt. finanszírozása 2006 márciusáig biztosított – szögezi le a közlemény.

A BKV Rt. emlékeztet arra, hogy a társaság 2005. évi üzleti tervében menetdíjbevétel-növekedés címen két tétel szerepelt: egyrészt a díjemelésből adódó mintegy 4,5 milliárd forint, ami teljes mértékben teljesült, másrészt az a bevétel, amire azért lehetett számolni, mert a személyi jövedelemadóról szóló módosított törvény a helyi utazási bérlet vagy menetjegy munkáltató által történő adómentes elszámolhatóságot biztosít.

“Tényként kellett elkönyvelnünk, hogy a munkáltatók az utóbbi lehetőséggel nem éltek. Emiatt a BKV Rt. az ezen a címen tervezett 2,5 milliárd forintos többletbevételt nem tudja realizálni” – olvasható a tájékoztatóban.

Kupper András, a fővárosi Fidesz-MKDSZ frakcióvezetője hétfői sajtóértekezletén azt a véleményét fogalmazta meg, hogy hiba volt az idén 18 százalékkal emelni a BKV tarifáit, mivel aggasztóan, nyolc százalékkal csökkent az utasok száma. Azt a tényt, hogy az első félévben mintegy 1,4 milliárd forinttal volt kevesebb a BKV jegybevétele a tervezettnél, a frakcióvezető úgy értékelte: ez nem jelent mást, mint hogy az utasok már nem tudják kifizetni a magas jegyárakat, vagy jobban megéri nekik saját autójuk használata, esetleg inkább bliccelnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik