Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója a Népszabadságnak elmondta, hogy a főváros 110 járművet vesz a 2-es, hatvanat pedig a 4-es metró vonalára. A több mint ötvenmilliárd forintos beszerzésből 37 milliárdot tesz ki a 2-es metróra eső rész. A járművek a tervek szerint 2007-től érkeznének folyamatosan Budapestre.
A BKV Rt. szakemberei már három évvel ezelőtt kilenc változatot dolgoztak ki a járműbeszerzésre. Felvetődött a Varsóban vagy Moszkvában közlekedő, a fővárosban most futóknál korszerűbb orosz kocsik megvétele, de szóba került az olcsóbb dél-koreai típusok beszerzése is. A BKV járműparkja jelenleg 380 kocsiból áll, a legidősebb és legelhasználtabb szerelvények a 2-es metrón közlekednek.
Egy közelmúltban készült felmérés szerint a fővárosiak hatvan százaléka BKV-val jár, s ahhoz, hogy ezt az arányt megtartsa, esetleg növelje a szolgáltató, a jelenleginél jobb utazási körülményeket kell biztosítani. A főváros idén erre a célra 50 milliárd forintot költ, ebből alacsonypadlós buszokat, trolikat vásárolnak, felújítanak számos villamosvonalat, megérkeznek az új nagykörúti szerelvények, metrót építenek és modernizálnak, s korszerűsítik a HÉV-et –jelentette be a főpolgármester. Jövő év végéig pedig összesen 150 új busz áll forgalomba a fővárosban.
A 4-es metró építésére fordított 18 milliárd forint főleg felszíni rendezésre ment el, de jutott ebből szaktanácsadásra is – írja a Világgazdaság. Év végéig megkötik a szerződést azzal a céggel, amely több tíz milliárd forint megrendeléshez jut a teljes, 7,3 kilométeres alagút megépítése révén. A tervek szerint jövőre kezdődik a kivitelezés.
A Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti első, 7,3 kilométeres szakasz költsége a tíz állomással folyó áron mintegy 233 milliárd forint. A több tíz milliárd forintos alagútépítésre kiírt pályázat első fordulójában hét konzorcium jelentkezett. A tervek szerint öt cégcsoportot választanak ki, ezek kapnak ajánlattételi lehetőséget, s a szerződést várhatóan az év végén kötik meg a nyertessel.