Belföld

50 százalékkal nőtt az első negyedévben az online hirdetési piac

2004 első negyedévében az online reklámpiac négy vezető szereplőjének összesített bevétele: 336 925 403 forint volt.

2003 megfelelő időszakához képest (224 082 000 Ft) ez pontosan 50 százalékos növekedést jelent.

Az Online Hirdetési Indexről

A hazai online hirdetési piac négy legjelentősebb szereplője (az Axelero Rt. – www.origo.hu, az Index.hu Rt. – www.index.hu, a Ringier Kiadó Kft.- www.nemzetisport.hu, www.magyarhirlap.hu, www.blikk.hu, és a Sanoma Budapest Rt. – www.startlap.hu, www.nlcafe.hu, www.figyelonet.hu) 2004 elején megállapodott, hogy az online hirdetési piacról – negyedévi rendszerességgel – nyilvánosságra hozzák összesített bevételi adataikat.

Mivel, kizárólag a reklámtortából megszerzett tényleges hirdetési bevételekről (net.net) kívántak valós képet kapni és nyújtani a piac többi szereplőjének, a forgalmi adatok nem tartalmazzák a barter megállapodások értékét, az emeltdíjas SMS, az online DM, a konzultációs és egyéb bevételeket.

Az indexszel kapcsolatos adatok összesítését és kiszámítását Levendel Ádám, a Magyar Reklám Szövetség elnöke végzi a kezdeményezés résztvevőitől kapott havi kimutatások alapján. Az Online Értékesítési Klubbal olyan nyitott rendszer alakult, amelynek tagja lehet az online piac minden szereplője, akinek hirdetési értékesítési bevétele a tárgyévben (várhatóan) meghaladja az ötven millió forintot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik