A Citroën, a Fiat, a Lancia és a Peugeot közös fejlesztésű és gyártású egyterűcsaládjának Peugeot-változata csak felszerelésében és néhány optikai részletben tér el társaitól. A divatos formájú karosszéria magán hordozza az oroszlános márka minden jól bevált stíluselemét: a jellegzetes hátra ívelő lámpáktól kezdve a markáns légbeömlőkön át egészen a hatalmas krómozott emblémáig. Az autó jellege a méretei ellenére is inkább egyterűs, mint buszos.
A 807 igazi érdekességét, a csúsztatható oldalsó tolóajtót ennek ellenére a haszongépjárművektől kölcsönözték, csakhogy itt nem kézi erővel, hanem elektromotorokkal történik a művelet. Elég egy gombnyomás, és csengő-bongó zenei aláfestéssel már nyílik is a hatalmas oldalajtó. Természetesen kilinccsel is indítható a folyamat, de a használatnál különösen körültekintőnek kell lenni. A rendszer tartalmaz ugyan becsípődésgátlást, a hatalmas erők miatt mégis jobb a gyerekek végtagjaira odafigyelni. Ettől függetlenül ez a megoldás városban különösen praktikus, hiszen nagyban megkönnyíti a rakodást és a beszállást.
Igényes belső
A Pullman-verzió gyakorlatilag a luxus csúcsmodellt jelenti. Ebben a modellben mindössze hat ülés található, melyek egymástól teljesen külön állnak. Egyedül a vezető ülése fix, a többi ülés számtalan módon variálható, kivehető. A jobb első ülés akár hátra is forgatható, a hátsók pedig egy egyszerű mozdulattal asztallá alakíthatók. A második és harmadik üléssorba is viszonylag könnyű bejutni, bár a magas küszöb és az ülés előredöntése azért nehezítő körülmény. Ha azonban már helyet foglaltunk, a kényelmes fotelek mindenért kárpótolnak.
Minden üléshez egyedi kartámasz tartozik, és a saját rakodási terek felfedezése is igazi élményt jelent. Pakolóhelyek tekintetében a vezető áll a legjobban, hiszen elöl szinte mindenhová lehet kisebb-nagyobb tárgyakat helyezni: gyakorlatilag az egész műszerfal polcként funkcionál, melybe számtalan felnyitható rekeszt rejtettek. Jegyezzük meg, hogy szükség is van ezekre az extra terekre, mivel alapállapotban az autó csomagtere igen kicsi, ami persze az ülések ledöntésével vagy kivételével növelhető. Ilyenkor persze le kell mondani a hat férőhelyes kialakításról.
Az elöl utazók fejedelmi kényelemben részesülnek, hiszen mindkét ülés fűthető, elektromosan állítható. Az ideális vezetési pozíció beállítása gyerekjáték, a kormány dőlésszöge személyautós, ám a pedálok elrendezése a buszokéra emlékeztet. A műszeregység egy részét középre helyezték, de a kontroll-lámpák és néhány kijelző a kormány mögé került egy meglehetősen stílustalan környezetbe. A középkonzolon kapott helyet a klímavezérlő és egy újabb rakodó rekesz is. A sík padló miatt a kéziféket a vezető ülés bal oldalára száműzték, így ez némi megszokást igényel.
Lehetne erősebb
A 807 Pullman verziója háromféle motorral rendelhető. Az autó jellegéhez mindeképpen a dízel illik, de az általunk tesztelt 2,2 literes 130 lóerős kissé erőtlenül mozgatta a hatalmas kasznit. A csendes aggregát 2000-es fordulatszámtól kielégítően húz, és az egész fordulatszám-tartományban kifejezetten halkan, vibrációmentesen dolgozik. Ám ez a teljesítmény még a nagyon jó elosztású ötfokozatú kéziváltó mellett sem alkalmas igazán dinamikus autózásra. A váltó kezelhetősége jónak mondható: a viszonylag hosszú úton kapcsolható szerkezet a 406-osnál pontosabb megvezetést kapott, de még így sem tökéletes.
Menetközben
A kocsi igazi terepe az autópálya, ahol a 130 lovas dízel kedélyesen mozgatja a közel 1,8 tonnás monstrumot. A zajszint 130-140-es tempónál kitűnő, a motorzaj még nem tolakodó, hiszen ilyenkor a fordulatszám 3000 alatt marad. 160-nál már érezhetően csökken az erő, és ezzel párhuzamosan a zajszint is emelkedik. Méretei ellenére a városban is viszonylag könnyen kezelhető a kocsi. A körbelátás jó, a parkolást nagyon pontos, négyérzékelős tolatóradar segíti. A kormány 3,5 fordulatával, kényelmes rásegítésével pontos irányítást enged, az egyenesfutás ideális. A járgyány rugózása kicsit feszes, ennek ellenére mégis remekül kisimítja az úthibákat. A kanyarokban kezes bárányként viselkedik, a karosszériadőlés jelentéktelen, még forszírozott terhelésváltásokra sem reagál alattomosan. Ha mégis sikerül elrontani egy kanyarvételt, azonnal működésbe lép a menetstabilizáló, ami a csúszós, jeges utakon is hasznos segítség.
Műszaki adatok:
Motor: 2179 cm3-es, soros, négyhengeres, turbódízel
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális váltó
Teljesítmény: 130 LE 4000/min
Nyomaték: 314 Nm 2000/min
Saját tömeg: 1795 kg
Hossz./szél./mag.: 4726/1854/1750 mm
Tengelytávolság: 2823 mm
Csomagtér: 340- 3300 l
Végsebesség: 182 km/óra
Gyorsulás 0-100 km/óra: 13,0 sec
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 10,1 / 5,9 / 7,2 l/100 km.
Tesztfogyasztás (átlag): 9,3 l/100 km
Üzemanyagtartály: 80 l
Tesztautó alapára: 9.250.000 Ft
A legnagyobb Peugeot-t egy sor különleges extrával látták el: ilyenek például az automatikusan behajló külső tükrök, az esőérzékelős ablaktörlő, a sötétben automatikusan felkapcsolódó xenon fényszóró, ami ráadásul automatikus magasságállítású is. Ezen kívül van tempomat, ülésfűtés, elektromos ülésmozgatás memóriával, Clarion hifi és árnyékoló-rolók.
A biztonságról ABS, kitörésgátló és pánikfék gondoskodik, baj esetén pedig elülső légzsákok illetve az oldal- és utastér-hosszúságú függönylégzsákok lépnek működésbe.
Értékelés
A Peugeot 807 Pullman változata finom részletmegoldásai és különálló ülései miatt inkább üzleti, mint családi használatra készült. Az autó nagy méretei ellenére hat személy szállítása esetén nem kínál elegendő csomagteret, így hosszabb távú utazásokhoz csak kompromisszumokkal használható. A 2,2-es HDi motor azoknak ajánlható, akik megelégednek a szerényebb menetteljesítménnyel, vagy pedig a takarékos üzemet preferálják. Az autó 9,2 milliós induló ára nem kevés, de ezért a pénzért a konkurencia sem kínál többet.