Belföld

Király B. Izabella tolmácsa cáfolja az olajajándékról szóló hírt

A Klubrádió megtalálta Király B. Izabella iraki tolmácsát, aki cáfolta, hogy az egykori parlamenti képviselő a bukott rezsim fizetési listáján szerepelt volna.

Mintegy 270 politikus, közéleti személyiség, párt, világi és egyházi szervezet, vállalat neve szerepel a világ 51 országából azon a listán, amelyet az iraki al-Mada című napilap tett közzé a megbuktatott Szaddám-rezsim külföldi megvesztegetettjeiről. A lap által közzétett listát a jelenlegi iraki vezetés hitelesnek minősítette, ugyanakkor a listán szereplők jelentős része azonnal cáfolta, hogy részese lett volna az olajat élelmiszerért ENSZ-program árnyékában kibontakozott “olajat támogatásért” korrupciós ügyletnek.

Az egész világra kiterjedő megvesztegetés az al-Mada szerint az ENSZ-program utolsó, harmadik szakaszában vált lehetségessé. Az első két szakaszban csak olyan cégek vehettek olajat Iraktól, amelyek finomítóval is rendelkeztek, a harmadik szakaszban viszont ezt a korlátozást feloldották. A lap szerint Magyarországon a Király B. Izabella által létrehozott Magyar Érdek Pártja Irak-barátságát ismerte el az iraki diktátor 4,7 millió hordó olajjal. Orosz József, a Klubrádió munkatársa megtalálta azt a férfit, akit állítólag a külügyminisztérium rendelt Király B. Izabella mellé tolmácsnak. Dr. Mohamed Salman cáfolja a megjelent híreket.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.