A BMW csütörtökön jelentette be, hogy a sztrájk miatt hétfőtől leállítani kényszerülhet a 3-as szériát gyártó müncheni és regensburgi üzemét. A sztrájk a beszállítói hálózat folyamatos működését bontja meg. A BMW – más autógyárakkal együtt – ezért beszállítói hálózatának üzembiztonsági kockázatát csökkentő lépésekre kényszerülhet, ami ronthatja a keleti német tartományok megítélését gyártási telephelyként.
A BMW már be is jelentette elkötelezettségeinek felülvizsgálatát. Jelenleg folyamatban van egy üzem építése Lipcsében, melynek a befejezése még nem került veszélybe a konszern közleménye szerint. Az alkalmazottak száma azonban kevesebb lehet az eredetileg tervezettnél.
A szakértő számításai szerint a 35 órás munkahét bevezetése a kelet-németországi fém- és elektromos iparban felgyorsítja majd a német autóipari beszállító vállalatok termelési kapacitás bővítési beruházásait a kelet-európai országokban. Az elmúlt öt évben is a kapacitás bővítéseknek mindössze 17 százaléka történt németországi telephelyen. Ennek oka az azonos minőség mellett lényegesen alacsonyabb bérköltséggel megvásárolható külföldi élőmunka.