Tavaly 423 millió mobilkészüléket vásároltak a fogyasztók szerte a világon, 6 százalékkal többet a 2001-es 400 milliónál, a Gartner Dataquest összesítése szerint.
Az öt legnagyobb gyártó piaci részaránya nem sokat változott az utolsó negyedévben, az első helyezett Nokiáé változatlanul több mint kétszer akkora, mint a második helyezett amerikai Motoroláé, de Nokia a tavalyi utolsó negyedben már nem növelte a piaci részét a többiek rovására. A Nokia piaci részaránya 36,8 százalékos volt a negyedik negyedben, az egy évvel korábbi 36,9 százalék helyett.
Egész évben átlagosan 35,8 százalékos volt a piaci részaránya, a 2001-es 35 százalék után. A Motorola piaci részaránya 15,6 százalékos volt a tavalyi utolsó negyedben, az egy évvel korábbi 14,7 százalék helyett. Az évi átlagos piaci részaránya 15,3 százalékra nőtt 14,8 százalékról.
A Siemens negyedik negyedévét elrontotta a dél-koreai export leállása, de egész évben a világpiaci részaránya 8,2 százalékra nőtt a 2001-es 7,4 százalékról. A Sony-Ericcson vegyesvállalat visszaesése a negyedik negyedévben megállt, noha az évi átlagos világpiaci részaránya még 5,5 százalékra csökkent az előző évi 6,7 százalékról.
Az értékesítés feltűnően gyorsan nőtt Németországban és az ázsiai-csendes-óceáni térségben. A gyártók adta árkedvezmények nem változtak, tehát a növekedés oka az érett piacokon elsősorban az volt, hogy a fogyasztók a vártnál hamarabb cserélték ki készülékeiket az új termékekre.
A Gartner Dataques kutatói az idén az eladott készülékek számának 10-15 százalékos növekedését várják. Utoljára 2000-ben gyarapodott a szám kétszámjegyű százalékos ütemben, akkor közel 50 százalékkal első ízben 300 millió fölé.