Belföld

Detroit 2003 – a jövő elkezdődött

A tengerentúli autós szakma láthatóan mindent megtesz, hogy ízelítőt adjon a jövő járműveiből. Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállítás január 11-étől megtekinthető.

Aston Martin AMV8 Vantage


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1

Kattintson a képre!

A patinás brit márka most leplezi le leendő „nagyszériás” modelljét. A kétüléses sportautó a Porsche 911-nek, és a V8-as „kis Ferrarinak” lesz az ellenfele, de csak 2005-től. A hagyományokhoz hű orrmotoros és hátsókerék-hajtásos Aston dinamikus mozgatásáról egy V8-as Jaguar motor gondoskodik, melyet a Cosworth mérnökei számos ponton módosítottak, így a 4,3 literes aggregát 400 lóerőt produkál.

Audi Pikes Peak Quattro


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1

Kattintson a képre!

A négykarikás márka az A8 hosszított változatával és egy a nevében híres, hegyi versenyt idéző szabadidőautó prototípusával kíván hódítani. A Pikes Peak annak a korábban már beharangozott sportos SUV-nak az előfutára, amely a Porsche Cayenn és a Volkswagen Touareg páros padlólemezére épül. Az Audi ennek a jövőbeli modellnek nagyon fontos szerepet szán, hiszen az autó képes lehet megszilárdítani a gyár amerikai piaci pozícióit.

A Pikes Peak műszaki tartalma rendkívül kimagasló: 500 lóerős, V8-as biturbó motorja ugyanis az RS6-osból származik és képes a monstrumot akár 4,7 másodperc alatt 100 km/órára gyorsítani. A végsebességet természetesen elektronika korlátozza 250 km/órára. A kocsi terepjárói képességeit erősíti a speciális légrugós felfüggesztés, amely a sebességtől és az útviszonyoktól függően automatikusan állítja be az autó hasmagasságát.

BMW xActivity

A bajorok különös, nyitott szabadidőautót mutatnak be. Az xActivity a hamarosan szériaváltozatban megjelenő X3-as előfutára. A koncepció érdekessége a két masszív tetőkeret, amely egyszerre nyújtja a megfelelő biztonságot és a szellős autózás élményét. A kocsi hajtásáról a már jól bevált háromliteres, soros hathengeres, 231 lóerős motor gondoskodik, amely ezúttal mind a négy kereket hajtja.

Cadillac Sixteen

A GM az utóbbi évek leghatalmasabb tanulmányautóját mutatja be Detroitban: a Cadillac Sixteen egy igazi megalomániás modell, a nevében a szám is egy a maga nemében páratlan, 13,6 literes V16-os 1000 lóerős frenetikus erőműre utal. A tervezők elképzelése szerint, a hatalmas alumínium karosszéria a harmincas évek luxusautóit vegyíti az ultramodern design elemekkel.


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1



A monstrum kidolgozása és felszereltsége sem hagy kívánnivalót maga után. Az utastérben a legjobb anyagok, és a legmodernebb elektronikus kommunikációs, navigációs szórakoztató és biztonsági rendszerek kaptak helyet. Így a Sixteen minden bizonnyal komoly ellenfele lehetne a Maybach és Rolls-Royce csúcsverzióinak, de csak lehetne, hiszen a Cadillac egyelőre nem tervezi a sorozatgyártást.

Dodge Magnum SRT-8

A hamarosan sorozatgyártásra kerülő Dodge a kiállítás egyik nagyágyúja, ugyanis újra feleleveníti a harminc évvel ezelőtt virágzó, hátsókerék-hajtású, nagy teljesítményű Chryslerek dicső korát. A márkára jellemző, formai jegyekre építő Magnum a hatvanas évek modelljeihez hasonlóan 5,7 literes V8-as HEMI motorral készül, amely 430 lóerős teljesítményre képes.


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1


A Magnum a későbbi LX széria néven piacra lépő új járműosztálynak lesz az egyik darabja. A Chrysler mérnökeinek sikerült egy meglehetősen izgalmas formát kialakítani a hatalmas kombiból. A markáns orrész, a hátrafelé szűkülő, lőrésszerű oldalablakokkal és az ívelt tetővel kombinálva, nagyon dinamikus külsőt eredményez, amit tovább fokoznak a hatalmas, húszcolos elöl 275/40, hátul 295/40-es kerekek.


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1

Kattintson a képre!

Dodge Tomahawk

Az idei Motor Show-n a Dodge standján egy meglehetősen bizarr külsejű jármű is helyett kapott. A Viper V10-es blokkja köré épített „közúti fegyver” nevét minden bizonnyal a haditengerészet Tomahawk cirkálórakétájáról kapta, hiszen ez a 8,3 literes, 500 lóerős négykerekű egészen elképesztő dolgokra képes: az még hagyján, hogy 2,5 másodperces százra gyorsulása Michael Schumacher Ferrarijával vetekszik, de a végsebessége egészen egyszerűen sokkoló, hiszen a 675 km/órás (!) tempóval jó néhány sugárhajtású repülőt is maga mögé utasít.


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1

Kattintson a képre!

Ford 427

A klasszikus amerikai építésű sportkocsi nevében a 427-es szám motorjának köbinchben mért hengerűrtartalmára utal. Az európai mértékegységben ez nem kevesebb, mint 7 liter. A Ford moduláris motorcsaládjának V10-es tagja gond nélkül képes 590 lóerő előállítására, 690 Nm-es nyomatéka, pedig csak hab a tortán, kár hogy a 427-es ebben a formában sohasem kerül gyártásba.

Ford Mustang GT

A detroiti autószalonon kupé- és nyitott tetős karosszériával is bemutatkozik az új Ford Mustang. A tradicionális sportkocsi legújabb generációja a Thunderbird hátsókerék-hajtású padlólemezének módosított változatára épül. Az élvezetes menetdinamikát pedig a már jól ismert 4,6 literes V8-as biztosítja, amely az új feltöltésnek köszönhetően 400 lóerős.


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1


A kupé és a roadster hajtáslánca különbözik, hiszen míg a nyitott változatba ötsebességes automataváltót építenek, addig a csukott verzióba sportosabb hatfokozatú kézi kapcsolásút. Mindkét modell biztonságos megállásáról speciális 350 mm átmérőjű Brembo fékek gondoskodnak, melyek igazán jól mutatnak a hatalmas 20 colos könnyűfém kerekek mögött.


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1

Kattintson a képre!

Mercedes-Benz E-osztály Estate


Detroitban kerül sor hivatalosan a Mercedes új E-osztály kombiváltozatának bemutatására. Az új T-modell a limuzinhoz hasonlóan a kategória legmagasabb színvonalát képviseli, így beépítésre kerül az új SBC-vel (Sensotronic Brake Control, kombinált elektrohidraulikus fékrendszer), amely kényelmi funkcióival megkönnyíti a dugóban való araszolgatást.

Emellett rendelhető a BMW ötös kombijához hasonló Easy-Pack nevű kihúzható raktérpadló, amely a 40 centis úton gombnyomásra mozog. A rendszer segítségével könnyebben lehajthatóvá váltak az ülések és a csomagok rögzítése is biztonságosabb.


Detroit 2003 – a jövő elkezdődött 1

Kattintson a képre!


Rolls-Royce Phantom



Az immár BMW tulajdonba került Rolls-Royce új modellt mutat be Detroitban. A Phantom névre keresztelt luxus limuzin formaterve igyekezett tiszteletben tartani a márka hagyományait, emiatt nem véletlen a hasonlóság a 60-as években gyártott Silver Shadow-val.

A Phantom méretei egyelőre nem publikusak, de tény, hogy az óriási testbe a legigényesebb technikai megoldásokat bújtatták: ilyen az alumínium karosszéria, vagy a lágy ringatózást szavatoló szintszabályzó. A belső teret pedig a tradícióhoz méltón a legfinomabb anyagok borítják.

Világpremierek 2003 >>

Ajánlott videó

Olvasói sztorik