Belföld

Mercedes Maybach – a legenda életre kel

Több mint 60 évnyi szünet után ismét a Maybach a világ egyik legexkluzívabb autója. A DaimlerChrysler célja pedig nem kevesebb, mint hogy új modellje alternatívát jelentsen a tradicionális luxusmárkák, a Rolls-Royce és a Bentley vásárlóinak.

A legenda újraélesztésének gondolata 1997-ben merült fel a Mercedesnél, ugyanis a legfőbb rivális, a BMW ez idő tájt kaparintotta meg a Rolls-Royce tulajdonjogát. A csillagos márka vezetői ezt nem nézték tétlenül, és felébresztették álmából a 30-as, 40-es évek legexkluzívabb márkáját, a Maybachot.

Két M története

A Mercedes és Maybach név közötti kapcsolat komoly történelmi múltra tekint vissza, hiszen Wilhelm Maybach, és Gottlieb Daimler közösen készítették el a világ első robbanómotoros gépkocsiját 1886-ban. Ezt követően azonban szétváltak útjaik.

Wilhelm és fia, Karl 1906-ban önállósították magukat, és megalapították saját cégüket Maybach Motorenbau néven. A kisvállalat az első komoly sikerét a rendkívül korszerű 5,7 literes, 70 lóerős motorjával aratta. Ezt követően 1921-ben megszületett az első Maybach személygépkocsi is. A kétfokozatú váltóval szerelt W2-es akár 130 km/órás sebességre is képes volt.

A W2-t hamarosan a W3 követte, amely meghozta az igazi áttörést, ezek után a gyár több luxuslimuzint is készített, amelyek mindegyike nagy népszerűségnek örvendett az iparmágnásokból álló vevőkörben. A második világháború kitörésével azonban megszűnt a Maybach autók gyártása, a vállalat a Daimler-Benz tulajdonába került.

A Maybach és a léghajóMaybachnál mindig a legkorszerűbb megoldásokat alkalmazták. A cég híres 12 hengeres motorjairól, amelyek közül az elsőt az 1929-ben bemutatott DS8 Zeppelinbe építették. Ez a hétliteres motor közel 200 lóerőt teljesített. A Zeppelin név nem véletlen, hiszen ez az erőforrás közeli rokonságban állt a híres léghajó V12-es motorjával.

Teherautónyi nyomaték

A július 2-án bemutatásra kerülő Maybach limuzint a hagyományok miatt természetesen egy 12 hengeres 60 fokos V-elrendezésű benzinmotor hajtja. Az erőmű 5,5 literes, a teljesítmény 550 lóerő. A duplaturbós egység nyomatéka azonban még ennél is meggyőzőbb, hiszen nem kevesebb, mint 900 Nm, amely már 2300-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.

Az új modell örökli a második világháború előtti luxusautók imponáló méreteit. A két változat közül a rövidebb 572 centis, de az igazán sokkoló a hat métert is meghaladó csúcsmodell, amely egyike a legterebélyesebb személyautóknak.

Maximális kényelem

A kisszériás gyártásban készülő Maybach belső tere szinte minden elképzelhető luxussal fel van szerelve, a megrendelő legkülönfélébb igényeit is ki tudják elégíteni. A belső borítás szabadon válaszható a nemes bőröktől kezdve akár a legfinomabb selyemig. A fabetétekből is bő a kínálat, hiszen lehet a diófagyökértől kezdve a cseresznyefán át akár mahagóni is. A sindelfingeni gyárban nem lepődnek meg az igazán különleges kéréseken sem, így a vevő kérhet akár perzsa- vagy berberszőnyeget a Maybachhoz.

Mindkét változatra igaz, hogy az utasok a lehető legnagyobb kényelemben utazhatnak. A különálló fotelszerű ülések minden részét külön állíthatják, további érdekesség emellett a fokozatmentesen szabályozható lábtámasz. Az autót a legfejlettebb szórakoztató elektronikával szerelték fel, amely többek közt Dolby Surround hatású rendkívül igényes hangrendszerből, személyes képernyőből, televízió-vevőből, DVD és CD lejátszására alkalmas integrált egységből és beépített telefonból áll. Természetesen alapáron jár az elektronikusan vezérelt digitális klíma, amely minden üléshez külön képes beállítani a kívánt hőmérsékletet.

A Maybachnak igazán csak a Rolls-Royce lesz méltó ellenfele, ezért az autó ára is igazodik a brit konkurenshez. A kisebb modell ára 310 ezer euró körül alakul, a csúcsmodell pedig ezt még 50 ezerrel múlja felül.

DaimlerChrysler semmit sem bíz a véletlenre, ezért a kocsi bemutatóját a legfőbb piacon az USA-ban tartják, ahová a régi idők emlékére hajóval juttatják el a luxuslimuzint. A gyár terveiben évi ezer darab értékesítése szerepel, előrendelésben száz már el is kelt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik