Belföld

A BMW és a japánok nyomulnak az európai autópiacon

[FN] Az új autók értékesítése Nyugat-Európában 0,9 százalékkal növekedett szeptemberben. Különösen dinamikus volt a BMW, amely több mint negyedével növelte eladásait, és 3,7 százalékról 4,7 százalékra emelte összpiaci részesedését. Ezzel szemben a Ford majdnem ugyanennyivel esett vissza (13,5 százalékról 12,6 százalékra). Általános tendencia ugyanis, hogy a luxusmárkák teret nyernek a középkategóriás modellekkel szemben. Az összes eladott személygépkocsi száma szeptemberben 1,31 millió darabra emelkedett az egy évvel ezelőtti 1,29 millióhoz képest - közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). A piacon a BMW mellett a VW Audi részlege (3,9 százalékos növekedés) mutatott fel jó teljesítményt. Még látványosabb a japán gyártók előretörése: a Mazda 45, a Honda 34, a Toyota pedig 17 százalékkal bővült. [More on Bloomberg News]

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik