Panasonic Magyarország 2001. évi tervei
(Budapest, 2001. április 10.) – A Panasonic Magyarország Kft. az idén 16,7 milliárd forint árbevételre számít, ami mintegy 16 százalékos növekedésnek felel meg a 2000. évi árbevételhez viszonyítva. Ennek az összegnek a legnagyobb részét a szórakoztatóelektronikai üzletág adja, mely 10 milliárd forint árbevételt tűzött ki célul. A Panasonic Magyarország Kft. másik kiemelkedő üzletága, az irodatechnika/telekommunikáció pedig 6,7 milliárd forintos eredményre számít 2001-ben.
Az idei év egyik slágerének az SD kártyával ellátott termékek ígérkeznek. Az audio lejátszótól kezdve a videokamerán keresztül a mobiltelefonig minden terméktípusban megtalálható lesz ezentúl az SD kártyával kompatibilis változat is, mely segíti ezen rendkívül praktikus új technológia tömeges elterjedését.
A DVD-technológiában is élen járó Panasonic úgy gondolja, hogy az idei évben jelentős emelkedés várható a DVD-eladások terén, mely részben a DVD-kölcsönzők megjelenésének is köszönhető. “A Panasonic Magyarország Kft. a kamkorderek terén is piacvezető kíván maradni hazánkban. 2001 folyamán 16-20.000 DVD-t és 35.000 videokamerát kívánunk értékesíteni” – mondta Stark István, a Panasonic Magyarország Kft. vezérigazgatója.
A televíziók terén a teljesen sík, Tau nevet viselő termékvonal lesz a meghatározó, mely iránt már az elmúlt évben is igen nagy volt a kereslet. 2000-ben 30.000 Panasonic televízió talált gazdára hazánkban, mely 11 százalékos részesedést jelent a magyar piacon.
A Panasonic az elsők közt mutatja be GPRS mobiltelefonját (EB-GD95) Magyarországon, mely áttörést jelent a mobilkommunikáció terén. Ezen kívül egy alsó kategóriás GSM telefonnal (EB-GD35) is piacra lép, mely új irányvonalat képvisel a korábban csak közép- és felsőkategóriás mobiltelefonokat forgalmazó cég kínálatában. A mindezidáig kapacitáshiánnyal küzdő Panasonic mobilüzletágának gyártókapacitása is jelentősen bővül idén a csehországi gyár őszre tervezett megnyitásával. Ezen tényezők eredményeképpen a Panasonic Magyarország Kft. ez évi tervei szerint GSM telefonjainak eladási volumene akár a 100.000-es nagyságrendet is elérheti.
A legtöbb hazánkban értékesített fax Panasonic márkájú, így a Panasonic Magyarország 40 százalékos részesedésével méltán nevezhető e piac legdominánsabb szereplőjének. Újdonságnak számít a második félévtől piacra kerülő UF-E1 típusú telefax, amelynek segítségével internetre is küldhetünk fax-üzenetet.
A múlt évben megnyílt Közép-Kelet Európa első shop@panasonic márkaboltja is Budapesten, mely a vásárlók még magasabb színvonalú kiszolgálását segíti elő. A kiemelt kategóriájú boltok a jövőben Interneten is elérhetőek lesznek, és szoftverfrissítésekre is lehetőség nyílik náluk. Idén e márkakereskedések mintájára további körülbelül tíz shop@panasonic kategóriájú bolt nyitása várható az országban, tette hozzá Stark István, vezérigazgató.
A Panasonic – a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve – mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztatóelektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén.
A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely Magyarországon elsősorban szórakoztatóelektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben elérte a 14, 43 milliárd forintot.
További információ:
Benyó Zsuzsanna
Mmd Public Relations Hungary
266 7833
benyo.zsuzsanna@mmdbud.hu