Könnyen megeshet: Brüsszel ebben a formában nem támogatja a beruházást. Demszky Gábor egyelőre nem nyilatkozik, szerdán azonban sajtótájékoztatót tart, ahol a városháza sajtóirodája szerint mindent elmond, ami jelenleg tudható a metróról.
„Ha a budapesti 4-es metrót a magyar tárgyalópartnerek terveinek megfelelően finanszírozzuk, úgy az elviszi a Magyarország számára rendelkezésre álló teljes keretet a közlekedési operatív program városfejlesztési kategóriájában. Brüsszel arányosabban kidolgozott költségfelosztást akar látni ennél” – nyilatkozta a lapnak Ana-Paula Laissy, az Európai Bizottság illetékes szóvivője. Brüsszelnek négy hónapja van a közlekedési projektek kiértékelésére, de a 4-es metróval kapcsolatos tárgyalások végét a bizottság nem látja előre.
Laissy megerősítette azt is: Brüsszel túl sűrűnek tartja a metró tervében szereplő állomáskiosztást, ami aránytalanul megnöveli a költségeket. (Az állomások közötti távolság 378 és 1470 méter között alakul.)
A metró előkészítő munkái – az állomásépítés, valamint a múlt héten megkezdődött közműkiváltási munkák a pesti oldalon – az EU-val folyó tárgyalások lezárásáig folytatódnak. Ezzel nem kevés kockázatot vállal a főváros, hiszen gyakorlatilag fedezet nélkül költi a pénzt; a Népszabadság információi szerint a BKV Metró Projektigazgatósága már nagyobb értékben kötött szerződéseket, mint amennyibe – a 2003-as metrótörvény szerint – a beruházás első szakasza kerül.