Belföld

Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada

Frankfurton az autós világ szeme. A temérdek újdonságot felvonultató kiállítás szeptember 21-éig várja az autócsodák szerelmeseit. Tekintse meg képgalériánkat! >>


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 1

Kattintson a képre!

Alfa Romeo

Az Alfa Romeo a GT Coupé és a megújult 166-os mellett egy igazi csemegét is bemutat Frankfurtban. A sejtelmes nevű 8C Competizione vérbeli olasz sportkocsi, mely nemcsak gyönyörű formája miatt érdemel figyelmet. Az autó szerkezeti elemei könnyűfém, és titánötvözetekből készülnek, a karosszériát pedig szénszálas kompozit anyagok borítják. A pehelykönnyű koncepciót a Ferraritól származó 4,2 literes 90 fokos hengerszögű V-motor több mint 400 lóereje mozgatja, akár 300 fölötti tempóval is.

Audi


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 2

Kattintson a képre!

A négykarikás márka standján egy újabb sportkocsi-tanulmányé a főszerep. Az Audi Le Mans Quattro neve a közelmúltban hatalmas sportsikereket arató R8R típusra emlékeztet. A futurisztikus külsejű középmotoros sportkocsi karosszériája alumínium térrács vázra épül, hajtásáról pedig 610 lóerős V10-es erőmű gondoskodik. A kocsi menetteljesítményei lenyűgözők, hiszen a százas sprinthez csupán 3,7 másodperc szükséges, de a 200-as tempó elérése is csak 10,8 szekundum alatt történik. Az autó érdekessége, hogy a lámpái mind LED-mozaik rendszerűek, amelyek erős fényük és kis fogyasztásuk mellett, még csak nem is vakítanak.

BMW


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 3

Kattintson a képre!

A bajorok egy sor újdonsággal készültek a hazai seregszemlére. A fő attrakció az újjáélesztett 6-os sorozat, és a teljesen új X3-as terepjáró. Az új szabadidőautó formáját tekintve a Detroitban és Genfben bemutatott xActivity nevet viselő koncepciót követi.

Citroën

A francia gyár egy igazán különleges tanulmányautót mutat be. A C-Airlounge rendkívül futurisztikus külseje, és dinamikus orrkiképzése révén kiváló 0,26-os légellenállási tényezővel büszkélkedhet, ez azonban semmi ahhoz képest, amit az autó utastere rejt.


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 4

Kattintson a képre!

Ami igazán különlegessé teszi az új Citroënt, az eddig csak a hollywoodi produkciókban látható: a kocsi ugyanis képes változtatni a belső tér színét. A berendezés lelke egy speciális projektor és egy hozzá kapcsolódó optikai rendszer, melynek köszönhetően az utasok hangulatuktól függően választhatják meg a belső kárpitok színét.

Ford


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 5

Kattintson a képre!

A Ford egy utcai sportkocsi-tanulmánnyal rukkol elő Frankfurtban. A koncepcióautó lágy, kerekded formavilága szakítani látszik az eddig megszokott New Edge iránnyal. A négyüléses túraautó-tanulmányt egy sor újdonsággal szerelték fel: ilyen az egy gombnyomással átalakítható belső, amely Comfort vagy Sport módban az üléspozícióval és a műszerfal-fényekkel operál. A másik újdonság az USB-portról programozható motorirányítás, melyet a Ford elképzelése szerint akár az internetről is frissíthető.

Honda

A japán gyártó nem titkoltan a VW Golf és az Opel Astra megújulására válaszul felfrissítette saját kompakt modelljét a Civic-et. Javítottak a kocsi zajszigetelésén, és teljesen áthangolták az összes változat futóművét, melynek eredményeként keményebb rugókat és erősebb lengéscsillapítókat szereltek a kocsikba.

Jaguar


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 6

Kattintson a képre!

A britek két újdonságot hoztak: az egyik az első szériagyártású kombi Jaguar, az X-Type Wagon. A kocsi formaterve remekül sikerült, így talán most ez a modell a legszebb a kategóriában. A kombi motorválasztéka, és felszereltsége gyakorlatilag azonos a négyajtós verzióval. A Jaguar másik nagy dobása a R-D6 névre keresztelt kupé koncepció. A szokatlanul kicsi sportkocsi igazi érdekessége a motortérben bújik meg. A 2,7 literes dízel aggregát ugyanaz, amely a Jaguar S-type modellbe is hamarosan bekerül, de az R-D6 tanulmányban 230 lóerőt teljesít, legnagyobb nyomatéka pedig 500 Nm, így az 1,5 tonnás járművet kevesebb, mint hat másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani, végsebessége pedig 250 km/h.

Lamborghini


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 7

Kattintson a képre!

Az olasz sportautógyár a „kis” Gallardo mellett bemutatja a Murcielago versenyváltozatát is. A brutális Murcielago R-GT minden tekintetben megfelel az FIA előírásainak, így nem több mint 1100 kilogramm, de sajnos a szabályok miatt csak 6 literes lehet, és a négykerék-hajtásról is le kellett mondani. A kocsi gyári színekben egyelőre nem indul a bajnokságban, viszont félmillió euróért bármely privát csapat vásárolhat egyet, és részt vehet az FIA GT bajnokságon.

Mazda


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 8

Kattintson a képre!

Igazi újdonság a Mazda 3, melynek padlólemezre készül majd az új Ford Focus, és a Volvo S40 is. A kocsi hatalmas térkínálattal, és remek technikai újdonságokkal készül harcba szállni. A stand másik érdekessége a Kusabi tanulmány, amely a Mazda2 alapjaira épülő mini-sportkocsi. A futurisztikus zoom-zoom autót 110 lóerős dízel motor hajtja.

Mercedes-Benz


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 9

Kattintson a képre!

Immár a sorozatgyártásra kész végleges Mercedes SLR mutatkozik be Frankfurtban. A Forma-1-es kocsik stílusában épített szupersportautó korlátozott példányszámban kapható, kizárólag a Maybach kereskedésekben. Emellett egy másik kupé is bemutatkozik, a Vision CLS. Az üvegtetős, négyajtós kupé leginkább az E-osztályhoz áll közel, érdekessége a sportos, felfelé húzott lámpákkal kombinált orrész, mely akár a Mercedes jövőbeli arculatát is tükrözheti.

Opel

Az Astra újszerű formájával akár le is taszíthatja örök riválisát, a Golfot a képzeletbeli trónról. A másik nagy újdonság a kissé váratlanul érkező Insignia, amely gyakorlatilag az Omega utódának szánt kocsi koncepciója. Az autó alapját egy nemsokára sorozatgyártásba kerülő luxusautó-platform adja, melyet a Cadillac számára fejlesztettek.

Peugeot


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 10

Kattintson a képre!

A franciák itt mutatják be hivatalosan a többszörös rally világbajnok 206-os utódját a 307 WRC-t. A kocsi alapját a 307 CC kupé-kabrió alkotja, de a versenyváltozat teteje természetesen nem nyitható. A versenygép először 2004-ben kerül éles bevetésre.

Renault


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 11

Kattintson a képre!

A másik francia gyártó a hétszemélyes Grand Scénic és a 225 lóerős Mégane Sport mellett a Be Bop tanulmányautókat is bemutatja. A kompakt egyterűek kategóriájába sorolható koncepció eltérő front- és farkialakítással két modellt jelent, melyből egy szabadidő-autó és egy sportváltozat készült.

Toyota


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 12

Kattintson a képre!

A világ egyik legnagyobb autógyára egy hibridhajtású sportkocsi-tanulmánnyal érkezett Frankfurtba. A 2+2 üléses sportos vonalvezetésű roadster méretét tekintve az MR2 és a Celica között helyezkedik el. Hajtásáról pedig 1,5 literes belsőégésű motor, illetve villanymotor gondoskodik. Érdekesség, hogy a benzinmotor a hátsó, az elektromotor pedig az első kerekeket hajtja.

Volkswagen


Frankfurti Autószalon 2003 – újdonságok hada 13

Kattintson a képre!

Az igazi szenzáció a Golf ötödik generációja, mely ezúttal lehet, hogy túl konzervatívra sikerült. Ezt a visszafogottságot azonban remekül ellensúlyozza a VW Concept R nevű középmotoros roadstere. A kocsi gyönyörű formájával és parádés részletmegoldásaival messze kitűnik a Volkswagen jelenlegi, kissé unalmas imidzséből.

Tekintse meg képgalériánkat! >>

Ajánlott videó

Olvasói sztorik