Belföld

BMW 6-os – exkluzív óriás

Az új 6-os külleme karakteres, az autó mindössze 1600 kiló, vezethetősége is kimagasló. Technikai csemegék egész sorát vonultatja fel. Európa nyugati felén még az idén feltűnik.

Hosszú szünet után végre elkészült a BMW várva várt nagy kupéja. A hetvenes-nyolcvanas évek meghatározó kétajtós modellje, a 6-os sorozat 14 év elmúltával újra éled. A hivatalosan Frankfurtban debütáló kocsi azonban inkább a 8-as széria utódjának tekinthető, mint a sokkal könnyedebb és sportosabb régi hatosénak.

Kecses formák

Az új 6-os sorozat külleme rendkívül karakteres. A karosszéria formaterve tovább halad a Chris Bangle által kijelölt úton, ám ez a vonalvezetés már lényegesen letisztultabb, mint a designer előző munkái: a Z4-es roadster vagy a 7-es sorozat. Így nincsenek a karosszérián meghökkentő homorú és domború felületek, de a kemény élek és a sokat kritizált brutális hátsó traktus azért így is megmaradt.



BMW 6-os – exkluzív óriás 1



Az összességében harmonikus forma egyszerre sportos és elegáns. Ezt úgy érték el, hogy az utasfülke a szokásosnál hátrébb került, és a tető ívelése is sportautókat idéző. Az új 6-os szokatlan méreteivel is kitűnik a kupék sorából, hiszen hossza 18 centiméter híján 5 méter, azaz a méret terén egyedül a Mercedes CL-el jelent neki konkurenciát.

Az új modell műszaki alapja gyakorlatilag megegyezik az 5-ös sorozattal. Így természetes, hogy a 6-os is rengeteg alumínium és műanyag elemet tartalmaz. (A motorháztető, az ajtó és a teljes első rész alumíniumból készült.) Az autó így mindössze 1600 kiló, ami egy ekkora méretnél igen jó érték. Ráadásul a mérnököknek rendkívül jól sikerült a tengelyenkénti súlyeloszlás, ezért a kocsi vezethetősége is kimagasló.

Elemi erő

A 6-os sorozat egyelőre csak a 745i-ből ismert 4,4 literes 333 lóerős Valvetronic vezérlésű V8-assal mutatkozik be. Ez az erőmű 5,6 másodperc alatt képes felgyorsítani a kupét 100 km/órára, a végsebességet, pedig az elektronika a szokásokhoz híven 250 km/óránál korlátozza.



BMW 6-os – exkluzív óriás 2


Később természetesen kiegészül a motorpaletta: lesznek erősebb és gyengébb verziók is, 230 lóerőtől egészen 550-ig. Ez utóbbi az M6 sportverzióba kerül majd beépítésre. Ezzel bivalyerős 5,5 literes, V10-es aggregáttal a kocsi már-már a szupersport kategóriába tartozik. Emellett minden bizonnyal elérhető lesz a 258 lóerős 4 literes dízelmotoros verzió is.

A remek motorokhoz elsőrangú váltók társulnak, ráadásul igen szép számban: A 645Ci rendelhető a hagyományos hatsebességes kézi váltóval, hatsebességes, kézzel is kapcsolható automatával, vagy akár az M3-asban bemutatott szekvenciálissal is (SMG).

Hi-tech mindenütt

Az új 6-os sorozat technikai csemegék egész sorát vonultatja fel: A fokozott vezetési élményt az M3-asban és M5-ösben megismert újdonság a Driving Dynamics Control (DDC) hivatott garantálni. A rendszer lényege, hogy a Sport feliratú gomb megnyomásával az autó sokkal sportosabbá, agilisabbá válik, a váltó gyorsabban kapcsol, a gázpedál pedig élénkebben reagál.

A berendezést remekül kiegészíti az aktív szervokormány, amely a sebességgel arányosan változtatja az áttételt. Így alacsony tempónál kevesebbet kell tekerni a volánon, hogy az autó elforduljon, míg ugyanakkora kanyarhoz nagy sebességnél több kormánymozdulat szükséges.

Emellett a kocsit aktív fényszóróval is ellátják, mely a fordulókban jobban megvilágítja a kanyar ívet. Felárért aktív tempomat is rendelhető: ebben radarszenzorok figyelik az autó előtt haladók távolságát, és szükség esetén azonnal fékezéssel kerülik el a bajt. Ha a veszélyforrás eltűnt a kocsi elől, a rendszer rögtön gázt ad, és visszagyorsít a korábban tartott sebességre.


BMW 6-os – exkluzív óriás 3

Klikk a képre!

Kifinomult belső

A belső tér designja a természetesen BMW-s. A tökéletesen ergonomikus műszerfal azonban most egy kissé megújult, kiforrottabb iDrive kezelőberendezést rejt. Az új multifunkcionális kütyü kezelése lényegesen leegyszerűsödött, mivel az igazán fontos dolgok, mint a klíma, vagy az audio rendszer külön, független vezérlést kaptak. Így a központi egérszerű eszközzel csak a ritkábban használt funkciók érhetők el.

Újdonság a vadászgépeknél is használt Head-up Display. Ez a rendszer a vezető számára fontos információkat vetíti a szélvédő alsó felére. Így könnyebben leolvasható az aktuális sebesség, illetve a navigációs rendszer adatai.

Az új zászlóshajó Európa nyugati felén még az idén feltűnik. Ára pedig valószínűleg a 7-es sorozat körül fog mozogni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik