A GfK Hungária adatai szerint az elektromos szerszámgépek forgalma értékben 2,7 százalékkal, az eladott darabszámot tekintve 7,3 százalékkal csökkent tavaly.
A forgalom alapján a fúrógépek a legkeresettebbek, a darabszámokat vizsgálva viszont az alacsonyabb árfekvésű sarokcsiszolókból többet adtak el. A piaci visszaesés legnagyobb vesztese a fúrókalapács termékkategória volt.
A legtöbb árucsoportnál megfigyelhető az akkumulátoros termékek növekvő aránya a vezetékes szerszámokhoz képest. E csoporton belül egyre népszerűbbek a – jellemzően drágább – lítium-ion technológiát alkalmazó termékek, míg a nikkelakkumulátoros termékek piaca folyamatosan csökken.
Az elektromos szerszámgépek átlagára 5 százalékkal nőtt tavaly, aminek oka részben az infláció, részben pedig az, hogy a barkácsáruházak az évfordulós akciókat kihasználva a hagyományosan erős márkák sikerrel növelték piaci részesedésüket. A legnépszerűbb termékek átlagára a nagyobb kategóriákban ugyanakkor az akciók miatt jellemzően 5-10 százalékkal csökkent.
Jól teljesítettek a saját márkás termékek is. Ezek forgalma 3 százalékkal bővült, az időszak nagy vesztesei pedig a kisebb márkák voltak.
Az építőipar teljesítményének mélypontra süllyedésével a kedvezőtlen makrokörnyezet hatására tavaly az egyik nagy barkácsáruházlánc és egy hipermarketlánc is kivonult a magyar piacról (az üzletek egy részét mindkét esetben átvette egy-egy konkurens cég). Míg a barkácsáruházaknak sok esetben okozott nehézséget a potenciális vásárlók üzletekbe csábítása, addig a hipermarketek piaci hányada 2012-ben nőni tudott (értékben 5 százalékkal) az előző évhez képest.