Az alkotói kezdeményezésként indult tárlat célja, hogy a bemutassa a női identitás kérdéseinek változatos megfogalmazásait, feltárja a még megválaszolatlan kérdéseket.
A NECC arra törekszik, hogy bemutassa a volt szocialista országokban élő nőművészek jellegzetes nézőpontjait.
A kelet- és nyugat-európai női emancipáció közti különbség eredete évszázadokra vezethető vissza, a nőmozgalmak története a közelmúltban is eltérően alakult. A kelet-európai régióban, a politikai rendszer erősítette fel az emancipációt, elsősorban a munkavállalás területén. 1945 után a gyermekmegőrzés elterjedtebbé vált, a nők tömegesen álltak munkába, aminek következtében mind a háztartás üzemeltetésében, mind a munkahelyen egyszerre kellett maximálisan teljesíteniük.
A 70-es évektől Nyugat Európában szabadon szerveződő nőmozgalmak a volt szocialista országokban nem bontakozhattak ki. Az uniós tagállam Magyarországon a nőművészettel kapcsolatos tájékozatlanság, a durva előítéletek és sztereotípiák már egyre kevésbé helytállóak.
A tárlaton 46 alkotó munkái szerepelnek: Ujj Zsuzsanna 80-as évekbeli body art fotóitól Szabó Sarolta házgyári lakásbelsőben készített munkáin át, egészen a legfiatalabb generációt képviselő Fabricius Anna szingli nők otthonát bemutató fényképeiig. A fotók, installációk és videofilmek mind egy-egy jellegzetes nézőpontot képviselnek.
A kiállítással bekapcsolódunk az idei év egyik legaktuálisabb képzőművészeti diskurzusába, amely a nők társadalmi pozíciójáról, a nemi szerepek átalakulásáról és az esélyegyenlőségről szól. A nyár egyik legjelentősebb nemzetközi viszonyítási pontja vitathatatlanul a Velencei Biennálé, amely ugyanerre a kérdéskörre fókuszál, de említhetnénk itt a rangos manchesteri Cornerhouse Gallery júliusban nyíló nemzetközi kiállítását is, amelynek címe: Új feminizmus/ új Európa.
A kiállítás megtekinthető: 2005. július 1. – augusztus 21. (naponta 10-18 óráig) KOGART Ház, Budapest, Andrássy út 112.