A lap szerint a zónahatárok ennek ellenére érdemben nem változtak: Budán szinte bizonyosan a Budafoki út–Október 23. utca–Bocskai út–Karolina út–Villányi út–Budaörsi út–Alkotás utca–Krisztina körút–Margit körút vonala lenne, míg Pesten a Hungária körút. Nem vetették el véglegesen a Nagykörutat sem; Tarlós állítólag ezt támogatja.
Úgy tudni, a drága kapus beléptető rendszer helyett az autókat napijegy megváltása után a meglévő, illetve az e célból újonnan kihelyezett köztéri kamerákkal pásztáznák, a büntetés mértékét pedig “kellően riasztó összegben állapítanák meg” – írja a Népszabadság.
Változnának viszont a díjtételek. A korábbi egy vonaljegy, majd a később tervezett 500 forint helyett a legújabb verzió két vonaljegy árát, vagyis 700 forintot javasol napi behajtási díjként. Az éves bérlet ára 115 ezer forint körül mozogna – számol be a lap.
Az új dugódíj tervre még az Országgyűlésnek is rá kell bólintania. Ha az unió vétkesnek találja Budapestet, akkor pénzügyi korrekciót rendelhet el, ami többnyire a támogatás 5-20 százaléka. Ez a négyes metró esetében 9-36 milliárd forint visszafizetését jelenthetné.
UPDATE:
A Népszabadság-cikk megjelenése után a Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatósága pénteken közölte, hogy minden alapot nélkülöz, hogy 2016 januárjától bevezetnék a dugódíjat Budapesten, ahogy az is, hogy a főpolgármester a nagykörúti zónahatár mellett tette volna le a voksát.