Visszavonja a pótdíjfizetési felszólítást és elnézést kér az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) attól a gépjármű-tulajdonostól, akinél bebizonyosodott, hogy tévesen vetettek ki rá pótdíjat – közölte a társaság szerdán az MTI-vel. Az autós előzőleg panaszával az ombudsmanhoz fordult.
Az Alapvető Jogok Biztosának hivatala kedden tájékoztatta az MTI-t arról, hogy Szabó Máté ombudsman szerint sérült a jogbiztonság és a tisztességes eljárás követelménye az ÁAK Zrt. egyik pótdíjkivetésével kapcsolatban.
A panaszosra a lefotózott rendszám alapján pótdíjat vetettek ki, arra hivatkozva, hogy autó az M7-es autópályán matrica nélkül közlekedett. A gépkocsi tulajdonosa hiába igazolta fényképpel, hogy autója nem lehet azonos a lefotózott járművel, és hiába közölte, hogy autójával az adott időszakban a Dunántúl helyett igazolhatóan Debrecenben volt, az ÁAK fenntartotta követelését, amelynek összege az idő haladtával az ötszörösére nőtt.
Az alapvető jogok biztosa a panaszostól kapott fényképet felnagyítva és élesítve megállapította, hogy a rendszám egyik száma inkább hatos, mint ötös, és az Ügyfélkapu ingyenes gépjárműkeresőjében meg is találta az ÁAK által lefényképezett autót.
Az autópálya-kezelő az MTI-vel szerdán azt közölte: újból megvizsgálták az alapvető jogok biztosa által nyilvánosságra hozott pótdíjfizetési ügy részleteit. A társaság elismerte, hogy bár a belső vizsgálat és a folyamatok ellenőrzése még nem zárult le, az egyértelműen bebizonyosodott, hogy a vizsgálatban szereplő autó tulajdonosa nem használta jogosulatlanul az autópályát, ezért tévesen kapott pótdíjfizetési felszólítást.
Az ÁAK Zrt. elnézést kér a gépjármű tulajdonosától, egyúttal véglegesen megszünteti a rá vonatkozó pótdíjfizetési kötelezettséget – írták a közleményben, megjegyezve: mindent megtesznek annak érdekében, hogy a jövőben hasonló ügy ne fordulhasson elő.