A nagy sztrádaépítési láznak vége lesz, újabb szárnyvonalakon indulhat újra a vasúti közlekedés, és minél előbb be kell fejezni a 4-es metró építését – mondta az [origo]-nak adott interjúban Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára. Völner szerint a nagy közlekedési vállalatoknál is lehet takarékoskodni, a MÁV szerződései között például talált furcsaságokat.
Az államtitkár elmondta: összesen 10 vasúti szárnyvonal megnyitására tett javaslatot az új kormánynak a MÁV illetékes munkacsoportja, ebből júliustól 5 már újra is nyílt, kettőt (Szilvásvárad-Putnok, Abaújszántó-Hidasnémeti) az árvíz miatt nem lehetett még, de vélhetően mind a 10 újra üzemelni fog még az idén.
Völner szerint, ha már elkezdődött, minél előbb be kell fejezni a 4-es metró építését, és hasonlóan előkészítetlen beruházásba nem szabad belemenni. Az államtitkár szerint az elmúlt 20 évben erre a projektre költött 500 milliárd forintból Budapest teljes felszíni közlekedését rendbe lehetett volna tenni és még néhány vidéki nagyvárosét. “A 4-es metró nem más, mint veszteségforrás” – tette hozzá a politikus.
AJÁNLOTT LINK:
“Vége a sztrádaépítési láznak” ([origo])