Külön kell választani a minőségi problémákat és a csereberét. Ugyanis amennyiben hibátlan a termék, akkor nincs semmilyen jogszabály, amely alapján ki lehetne cseréltetni a terméket. A kereskedők karácsonykor azonban megadják a lehetőséget, hogy a náluk vásárolt áruk helyett másikat válasszanak a vevők. Erre elsősorban a verseny készteti őket, másrészt nem járnak rosszabbul, ha ugyanazt a pénzt valamilyen másik termékre költik a boltban.
Pénzt viszont csak minőségi probléma esetén kaphatunk vissza, de csak akkor, ha a kötelező jótállás feltételei életbe lépnek. Ha tehát rossz volt az áru, és három napon belül reklamált az ügyfél, akkor az eladónak ki kell cserélnie a terméket egy ugyanolyan darabra. Ha erre a kereskedő nem képes, akkor ajánlhat fel helyette mást a vevőnek, amit azonban ő nem köteles elfogadni. Ebben az esetben kell az üzletnek az áru árát kifizetni.
Az egyéves jótállás jogán elsősorban javítást kérhetünk, és a javítás során csak új alkatrészt építhetnek be. Itt igen fontos az is, hogy a jótállás időtartama a kijavítás idejével meghosszabbodik. Fontos azt is tudnunk, hogy a tíz kilónál nehezebb fogyasztási cikknél a javítást a szolgáltatónak vagy annak megbízottjának az üzemeltetés helyén kell elvégeznie. Ha helyben nem lehet javítani, akkor a le- és felszerelésről, valamint az oda- és visszaszállításról mindig a forgalmazónak kell gondoskodni.