Az év végi, kiemelkedően nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken kézbesítési késések alakultak ki, amelyről a címzettek számára folyamatos transzparens tájékoztatást adunk – írta keddi közleményében a DPD Hungary csomagküldő szolgálat.
Mennyi csomagot érint a késés?
A cég azt követően adott ki közleményt, hogy kiderült, a karácsonyi időszakban sokan nem kapták meg a csomagjaikat, akik a DPD-re bízták a küldést. A DPD-károsulti Facebbok-csoportnak már több tízezer tagja van. A DPD most azt írta:
Tisztában vagyunk vele, hogy sok ügyfelünk és családjaik számára a karácsonyi időszak különösen fontos és érzékeny, így őszintén sajnáljuk, hogy ezúttal kivételesen nem a megszokott magas színvonalon tudunk teljesíteni. Jelenleg minden kollégánk és partnerünk a kialakult probléma mielőbbi megoldásán dolgozik.
Egyúttal hozzátették: „Fontosnak tartjuk egyértelművé tenni, hogy ügyfeleink csomagjai természetesen nem vesztek el, azok útja pontosan követhető, valamennyi küldemény jelenleg is kézbesítés alatt áll. A késések a küldemények körülbelül 10%-át érintik, ugyanakkor megértjük, hogy a kialakult helyzet az érintettek számára komoly kellemetlenséget okoz.”
Megerősített kapacitás
A DPD jelezte, hogy munkatársai és alvállalkozói megerősített kapacitással, hétvégi munkavégzéssel és folyamatos operatív ellenőrzés mellett azon dolgoznak, hogy minden csomag mielőbb megérkezzen a címzetthez.
A karácsony előttre tervezett utolsó kézbesítési nap december 23., de fontos tudni, hogy budapesti címek esetén a december 15. előtt a DPD által a feladóktól átvett csomagok esetén biztosítjuk az első kézbesítési kísérletet karácsony előtt. Ez a dátum a vidéki csomagok esetében december 19.
December 1-jétől egyébként 0–24 órában működő, e-mail alapú automatikus válaszrendszert vezettek be, amely azonnali státuszinformációt biztosít a csomagokkal kapcsolatban.
Elhatárolódnak ettől a gyakorlattól
A DPD hangsúlyozta, hogy elhatárolódnak attól a gyakorlattól, amely során magánszemélyek vagy közszereplők vállalati vezetőik közvetlen elérhetőségeit nyilvánosságra hozzák és arra buzdítják ügyfeleiket, hogy ezeken a személyes csatornákon keresztül is próbálják elérni a céget. „Az elmúlt időszakban tucatjával kapott fenyegető vagy zaklató üzenetek nem segítik a helyzet megoldását” – fogalmaztak.
A DPD kiszállításaival tavaly is volt gond, akárcsak a Sameday-kiszállításokkal, tavaly és idén is, a csomagautomaták bedugulása is előfordult tavaly.
A posta korábbi közleménye szerint náluk a december 19-ig belföldön postára adott csomagok érkezhetnek meg karácsonyig a címzettekhez. A Foxpost az ünnepek között módosított menetrend szerint működik.
